جلوگیری از خام‌فروشی فولاد با اعمال عوارض ۲۵ درصدی برای صادرات سنگ‌آهن

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اعمال عوارض ۲۵ درصدی برای صادرات سنگ آهن از خام‌فروشی مواد معدنی جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، به‌نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم ورزقان در مجلس، علیزاده نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعمال عوارض ۲۵ درصدی بر صادرات سنگ آهن گفت: جلوگیری از خام‌فروشی یکی از مباحثی است که همیشه در کشور مطرح است، هرچه زنجیره تولید در داخل تکمیل شده و مواد خام در کشور فرآوری شود از یکسو ارزش افزوده بیشتری ایجاد می‌شود و از سوی دیگر اشتغالزایی نیز برای کشور به همراه دارد.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات مواد معدنی فرآوری شده عایدی بیشتری برای کشور دارد، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت از سوی مجلس و کارشناسان همواره تحت فشار است تا از صادرات مواد خام جلوگیری کند.

او اظهار کرد: صادرات مواد آهنی خام بیش‌ترین بخش صادرات مواد معدنی خام را تشکیل می‌دهد، به همین دلیل درآمد و فرصت‌های شغلی زیادی سهم سایر کشور‌ها می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: تولیدکنندگان داخلی باید با سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر جلوگیری از خام‌فروشی همراهی کنند.

او ادامه داد: سنگ آهن برای تولید فولاد الزامی است و در ماه‌های اخیر برخی از تولیدکنندگان فولاد برای تأمین سنگ آهن به دلیل صادرات بی‌اندازه دچار مشکل شده‌اند، بنابراین وزارت صمت به منظور حل این مشکل برای صادرات سنگ آهن عوارض ۲۵ درصدی اعمال کرد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مواد معدنی خام و ذخایر کشور به قیمت ناچیز صادر شده و درآمد چندانی از آن به دست نمی‌آید، ادامه داد: منابع فولاد کشور محدود است، بنابراین نباید به دلیل نبود سنگ آهن از فرآوری آن چشم پوشی کرده و فولاد را به صورت خام صادر کنیم، این عملکرد موجب از دست رفتن منابع کشور می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

اعمال عوارض ۲۵ درصدی بر صادرات سنگ آهن

برچسب ها: صادرات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.