سردار مومنی:

۵۵ درصد طلاق‌ها به دلیل اعتیاد است

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ۵۵ دزصد طلاق‌ها به دلیل اعتیاد است، گفت: قانون مجازات قاچاقچیان نیازمند به روز رسانی است.

۵۵ دزصد طلاق‌ها به دلیل اعتیاد استبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در جلسه ستاد پاکسازی، سالم سازی و تثبیت مناطق شوش، مولوی و‌هرندی اظهار کرد: نگاه به معتاد نگاه به یک بخش اضافه در جامعه نیست، حق معتادان این نیست که زیر پل‌ها و کنار جوی‌ها بخوابند و حق مردم هم نیست که با این آسیب‌ها چهره به چهره شوند.

وی افزود: نگاه و توجه به این موضوع یک نگاه انسانی است، به همین دلیل در سازملن ملل از اقدامات ایران برای ایجاد سرپناه تشکر شد.


بیشتر بخوانید؛ ناگفته‌های سردار مومنی از قاتل عنکبوتی/ مردی که بعد از کشتن ۱۶ زن به دام افتاد


مومنی گفت: افرادی که از خانه رانده می شوند و شغلی هم ندارند دست به سرقت می‌زنند به همین دلیل اعتیاد آسیب بزرگی است.

وی افزود: ۵۵ دزصد طلاق‌ها به دلیل اعتیاد است و باید از حداکثر اقدامات برای پیشگیری از این معضل استفاده کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخد گفت: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد مصرف کننده واقعی و بیش از ۱ میلیون مصرف کننده تفننی در کشور داریم.

وی ادامه داد: از این‌ تعداد حدود ۱۰۰ هزار نفر معتادین متجاهر هستند که قانون نیز برای آن‌ها تمهیدات ویژه‌ای پیش بینی کرده است.

مومنی تصریح‌کرد: موضوع پیشگیری از اعتیاد در اولویت مقام معظم رهبری قرار دارد که معتادین متجاهر و طرح یاری گران مدنظر قرار گرفت.

وی بیان کرد: بخش عمده اقدامات انتظامی و قضایی برای پاکسازی صورت گرفت و مراکزی در تهران دایر شد که در مدت ۳ ماه ظرفیت ۵ هزار نفری برای معتادان ایجاد شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه بخش عمده معتادان در مراکز ترک اعتیاد در حال نگهداری هستند، بیان کرد: آمار‌های موجود نگهداری در سال گذشته را با الان نمی‌شود مقایسه کرد.

سردار مومنی با بیان اینکه در همین محله ۵ هزار نفر در یک‌گام جمع آوری شدند، افزود: مردم دغدغه داشتند که این‌ها دوباره بازگردند که هم اکنون ۶ ماه است که این وضعیت پایدار شده است.

مومنی ادامه داد: باید به موضوعات اجتماعی و فرهنگی نیز توجه کنیم‌ که برهمین اساس طرح یاری‌گران‌ مطرح شد و این طرح به معنای اجتماعی کردن مبارزه است.

وی تصریح کرد: باید بستر برای مشارکت‌های مردمی ایجاد شود تا زمینه بازگشت معتادان ترک شده به جامعه همه فراهم شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: قانون مجازات  قاچاقچیان نیازمند به روز رسانی است و تلاش‌های زیادی برای این‌موضوع صورت گرفته است.

مومنی بیان کرد: خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر باید پس از انتقال به اردوگاه‌های درمانی  به اردوگاه‌های کار منتقل شوند.

انتهای پیام/

قانون مجازات  قاچاقچیان نیازمند به روز رسانی است

برچسب ها: مواد مخدر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
اعتیاد دردیست که به ندرت درمان می شود.مثل سرطان
آخرین اخبار