قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز میرجاوه افتتاح شد

قرارگاه رسانه‌ای اربعین سیستان و بلوچستان به عنوان پنجمین قرارگاه کشوری به منظور پوشش خبری ورود زائران حسینی پاکستانی در گذرگاه مرزی میرجاوه امروز راه اندازی شد.

قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز میرجاوه افتتاح شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمد هادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح قرارگاه رسانه‌ای اربعین در میرجاوه گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر زائر پاکستانی از اول محرم تا کنون وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

محمد هادی مرعشی ادامه داد: ۴۰ سال از عمر پربرکت انقلاب گذشته و تاثیرات آن در جهان مشهود است و امروز به برکت این انقلاب مفتخر به میزبانی از زائران پاکستانی در سیستان و بلوچستان هستیم.

او بیان کرد: امسال دومین سال متوالیست که قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز میرجاوه مستقر و حضور گسترده تردد زائران پاکستانی به خاک جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می‌گذارد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: افتخار بزرگی برای مردم این استان است که توانسته پل ارتباطی و خادم زائران حسینی پاکستان باشند.

او اظهار داشت: در زمانی که دنیای استکبار به دنبال تفرقه انگیزی و جنگ آفرینی است حرکت بزرگ پیاده روی اربعین حسینی توانسته اتحاد و انسجام بین مسلمین و تمام آزادی خواهان جهان را ایجاد کند.

مرعشی خاطر نشان کرد: امروزه در کشور عراق بیش از ۲۵ پرچم از کشور‌های مختلف بر افراشته شده که نشان از همه‌گیر شدن این حرکت حسینی در بین تمام آزادی خواهان و مظلومان جهان بویژه مسلمانان است.

اوادامه داد: کشور پاکستان با برگزاری اجلاسیه‌های مشترک برای اعزام و تردد زائران این کشور به کربلا شرایط خوبی را فراهم کرده است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: افزایش تعداد گیت‌های بازرسی و گذرنامه، فضا سازی و تامین شرایط مورد نیاز زائران از جمله اقدامات انجام شده در مرز میرجاوه است.

مدیر کل صدا و سیما سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: امروز به درستی شاهد عملی شدن شعار حب‌الحسین یجمعنا هستیم.

محمود کردستانی ادامه داد: اگر امروز به این نقطه رسیده ایم که عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) از کشور پاکستان وارد این سرزمین می‌شوند همه از لطف خدا است.

او بیان کرد: امروز باید خدا را شاکر بود که توفیقی برای خدمت رسانی به زائران حسینی پاکستانی نصیبمان شده است.

مدیر کل صدا و سیما سیستان و بلوچستان بیان کرد: امسال نیز، چون سال گذشته برنامه‌های بسیاری در نظر داریم که پخش زنده حضور زائران پاکستانی از شبکه استانی و ملی از جمله آنهاست.

او تصریح کرد: کمک‌های مردمی برای خدمت رسانی شایسته به زائران حسینی مهم است که در این رابطه نیازمند همکاری همه مردم هستیم.

افتخاری نوکری زائران اباعبدالله الحسین (ع) نصیب هرکسی نمی شود

محمود امیریان، فرماندار شهرستان میرجاوه نیز در این مراسم اظهار داشت: افتخاری نوکری زائران اباعبدالله الحسین (ع) سعادتی است که نصیب هرکسی نمی شود.

او گفت: زائرین پاکستانی برای آمدن به ایران سختی های زیادی را در مسیر متحمل می شوند و چندین روز را در این مسیر هستند تا خود را به مرز «میرجاوه» برسانند.

اهل سنت و اهل تشیع برای همیشه برادر خواهند بود

مولوی عبدالرحیم ریگیان‌پور، امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه نیز اظهار داشت: امروزه همه مظلومین عالم به ایران و نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب چشم دوخته اند.

او افزود: میزبانی از زوار پاکستانی که از مرز «میرجاوه» عبور می کنند افتخاری برای مردم این شهرستان است و نشانه این است که تا همیشه اهل سنت و اهل تشیع کنار هم و با هم برادر خواهند بود.

امام جمعه اهل سنت میرجاوه با اشاره به اینکه در ایران اسلامی شیعه و سنی تفاوتی ندارند، تصریح کرد: همه ی ما مسلمانان یکی هستیم و در کنار هم خواهیم ماند.

اربعین پارسال صد‌ها خبر و گزارش از سوی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری از آیین پیاده روی اربعین و حماسه حسینی مخابره شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان با تشکیل یک تیم خبری شامل خبرنگار و عکاس پوشش اخبار حضور زائران اربعین حسینی و نیز آماده سازی مواکب و امکانات در گذرگاه مرزی میرجاوه و زائر سرا‌های این استان را برعهده دارد.

قرارگاه رسانه‌ای اربعین، پیش از این در مرز‌های آبادان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه فعال بود، اما از پارسال، امتیاز افتتاح این قرارگاه به استان سیستان و بلوچستان هم داده شده است.

در مراسم افتتاح قرارگاه رسانه‌ای اربعین حسینی معاون امنیتی، انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان، مدیران و مسئولان برخی رسانه‌ها، فرماندار شهرستان میرجاوه، امام جمعه اهل سنت این شهر و شماری از مسئولان استانی و قشر‌های مختلف مردم میرجاوه حضور داشتند.

انتهای پیام/ع

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار