پیام تبریک فرماندار مهاباد به مناسبت هفته ملی کودک

معاون استاندار و فرماندار ویژه مهاباد با صدور پیامی فرا رسیدن هفته ملی و روز جهانی کودک را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، در متن پیام ایرج شجاعی معاون استاندار و فرماندار ویژه مهاباد آمده است: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود: «اکرموا اولادکم و احسنوا آدابکم» فرزندانتان را گرامی بدارید و با آداب و روش پسندیده با آنان رفتار کنید.

در تعالیم اسلامی توجه به منزلت کودکان بسیار سفارش شده و در روایات و احادیث ارج نهادن به مقام آنان از آموزه‌های مورد تأ کید است.

کودکان همواره مستظهر به حمایت مسئولین و خانواده هایشان بوده و تکوّن شخصیت فردی و اجتماعی آنان ارتباط تنگاتنگ با برنامه‌های حمایتی و تربیتی این دو رکن تاثیرگذار دارد؛ لذا با توجه به رعایت حقوق کودکان در تمام مظاهر زندگی فردی و اجتماعی لازمه برنامه ریزی‌های خرد و کلان جامعه در ارتباط با این مخلوق آینده ساز الهی است و ضرورت دارد در امر قانون‌گذاری نیز رویکرد حمایتی و تربیتی موضوعیت پیدا کرده و ضمانت اجرای قوی برای بهره‌مندی همه کودکان از تمامی حقوق فطری و انسانی در حوزه‌های تشریع و تکوین ارائه شود.

هفته ملی کودک را به تمامی کودکان و نوجوانان عزیز این مرزو بوم به ویژه کودکان و نوجوانان عزیز مهاباد تبریک و تهنیت گفته امیدوارم این عزیزان آینده ساز در ظل توجهات اولیاء و مربیان قله‌های رفیع دانش و معرفت و سعادت بشری طی نمایند.

انتهای پیام/ج

آغاز هفته ملی کودک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.