کشف بیش از هزار مورد تخلف اقتصادی در شهریورماه

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان، صنعت و معدن تجارت استان کرمانشاه گفت:بازرسان در شهریورماه ۱۰۷۷ مورد شناسایی و کشف تخلفات اقتصادی داشته‌اند.

کشف بیش از هزار مورد تخلف اقتصادی در شهریورماهبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مسعود بیگلری؛ معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان، صنعت و معدن تجارت استان کرمانشاه گفت:شهرستان‌های استان با بهره‌گیری از امکانات اندک موجود و با تلاش‌های مضاعف، عملکرد مناسبی را در حوزه وظایف و فعالیت‌های خود در خصوص کنترل و نظارت بر بازار داشته‌اند، به‌نحوی‌که در شهرستان اسلام‌آباد غرب، با استفاده از تنها ۶ بازرس، تعداد بازرسی‌های خود از واحد‌های صنفی را از ۲۵۰۰ مورد در تیرماه ۹۸ به تعداد ۲۷۵۰ مورد در مردادماه و بالاخره ۲۸۵۰ مورد در شهریورماه ۱۳۹۸ رسانده‌اند. در این شهرستان همچنین در تیرماه ۱۱۲ پرونده، مردادماه ۱۱۸ و شهریورماه ۱۲۰ پرونده تخلفات اقتصادی تشکیل داده و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده‌اند.

مسعود بیگلری در مورد عملکرد شهرستان کرمانشاه نیز مطالبی را بیان داشت و افزود: با توجه به جمعیت متراکم و بالای شهرستان کرمانشاه و تعداد واحد‌های صنفی فراوان و غیرقابل قیاس با نیرو و امکانات؛ ما توانسته‌ایم با استفاده از تعداد ۲۴ بازرس در تیرماه ۷۳۶۶، مردادماه ۶۸۸۱ و شهریورماه ۶۴۸۷ مورد بازرسی از انواع واحد‌های صنفی و خدماتی را داشته باشیم و طی همین مدت در تیرماه ۹۸ تعداد ۶۱۸ پرونده، مردادماه ۵۲۲ پرونده و شهریورماه ۴۷۲ پرونده تخلفات اقتصادی را تشکیل و به‌منظور صدور احکام لازم به تعزیرات حکومتی ارجاع دهیم.

او عملکرد شهرستان‌های استان را به‌تناسب وسعت، جمعیت و تعداد واحد‌های صنفی، مناسب ارزیابی کرد و تأکید نمود که ما به روند تشدید بازرسی‌ها به‌ویژه در مهرماه و ایام بازگشایی مدارس تداوم خواهیم بخشید.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صمت همچنین در خصوص گشت‌های مشترک که به‌منظور بازدید‌ها و بازرسی‌های میدانی، ارائه ارشادات و تذکرات لازم به متصدیان واحد‌های صنفی و شناسایی و برخورد قانونی با متخلفان اقتصادی صورت می‌گیرد و تأثیر به سزایی در کنترل و تنظیم بازار دارد.

او بیان کرد: مجموع گشت‌های مشترک شهرستان‌های استان در تیرماه ۹۸ تعداد ۲۵۶، در مردادماه، ۳۳۴ و در شهریورماه ۳۱۳ بوده است و این خود نشان‌گر حضور مؤثر و همیشگی ما برای ناامن سازی فضا برای متخلفان و ارتقای شاخص‌های امنیت و تهیه و تأمین نیازمندی‌های مردم در بازار است.

بیگلری با اشاره به شناسایی و کشف تخلفات اقتصادی گفت: بازرسان و کارشناسان این معاونت، فعالیت‌های خود را در شهرستان‌ها متمرکز نموده، به‌نحوی‌که در تیرماه ۹۸ تعداد ۱۳۴۸، مردادماه ۱۲۶۶ و شهریورماه ۱۰۷۷ مورد شناسایی و کشف تخلفات اقتصادی داشته‌اند.

بیگلری در پایان به عملکرد مقایسه‌ای معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده در شش‌ماهه سال‌های ۹۷ و ۹۸ نیز اشاره کرد و گفت: در شش‌ماهه سال ۹۷ مجموعاً ۱۸۶۱ مورد گزارش و شکایت مردمی توسط سامانه ۱۲۴ به ستاد خبری این معاونت رسیده که این تعداد در مدت مشابه سال ۹۸ به ۳۵۰۵ مورد رسیده که حکایت از ۸۸ درصد رشد داشته است.

او تعداد بازرسی‌های انجام‌شده در شش‌ماهه سال ۹۷ را ۶۱۳۲۵ مورد اعلام و افزود: در شش‌ماهه سال ۹۸ این تعداد بازرسی به ۸۳۱۱۲ مورد بالغ شده که ۳۵% افزایش را نشان می‌دهد.

بیگلری در مورد تعداد پرونده‌های متشکله در شش‌ماهه نخست سال ۹۷ نیز اظهار داشت: در این مدت تعداد ۳۳۹۰ پرونده تخلف اقتصادی تشکیل‌شده که این تعداد در شش‌ماهه نخست سال ۹۸ به تعداد ۴۹۳۱ مورد رسیده و ۴۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده همچنین تعداد تخلفات کشف‌شده در شش‌ماهه اول سال ۹۷ را ۴۱۸۷ مورد اعلام نمود و گفت: در شش‌ماهه سال ۹۸ تعداد تخلفات کشف‌شده در بازار توسط بازرسان ۵۸۹۶ مورد بوده که در این مورد نیز با ۴۱ درصدی رشد مواجه بوده‌ایم.

بیگلری تعداد پرونده‌های قاچاق کالا در شش‌ماهه سال ۹۷ را ۴۶ مورد اعلام کرد و تأکید نمود که این تعداد پرونده در مدت مشابه در سال ۹۸ تعداد ۱۷۰ مورد دانست که با رشدی معادل ۲۶۹ درصد مواجه بوده است.

 

انتهای پیام/ز



 

مجموع گشت‌های مشترک شهرستان‌های استان کرمانشاه در شهریورماه ۳۱۳مورد بود

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار