حمله خمپاره‌ای به شهرک صدر بغداد

راشا تودی از کشته و مجروح شدن دست کم ۲۰ نفر در حملات خمپاره‌ای و تیراندازی در شهرک صدر بغداد خبر داد.

حمله خمپاره‌ای به شهرک صدر بغدادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، این شبکه خبری اعلام کرد دست کم ۲۰ نفر در حملات خمپاره‌ای و تیراندازی در شهرک صدر بغداد، پایتخت عراق کشته و مجروح شدند.

این در حالی است که در پی لغو مقررات آمد و شد از روز شنبه در بغداد، پایتخت عراق، رفت و آمد در خیابان‌های این شهر از سر گرفته شد.

پیش از این شبکه تلویزیونی الحدث نیز گزارش داد روز شنبه بغداد در آرامش به سر می‌برد و تاکنون برگزاری هیچ تظاهراتی اعلام نشده است. زندگی در بیشتر خیابان‌های بغداد به حالت عادی برگشته است؛ مگر برخی مناطق که عرصه برگزاری تظاهرات بود.

این شبکه همچنین از دیدار محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق با شماری از تظاهرکنندگان خبر داد.

العراقیه هم گزارش داد شورای عالی مبارزه با فساد در عراق تصمیم‌های مهمی در خصوص مطالبات مردمی، مسائل نفتی، املاک حکومت، برکناری هزار کارمند، کارگران خارجی و باطل بودن اتهامات مطرح شده علیه وزیر بهداشت اتخاذ کرد.

روز جمعه تلویزیون عراق از کشته شدن ۲ نیروی امنیتی و ۲ تن از شهروندان به دست تک تیراندازان ناشناس در بغداد خبر داده بود.

طی چند روز گذشته گروهی از مردم عراق در شهر بغداد و برخی شهر‌های دیگر به علت مسائل معیشتی و مشکلات اقتصادی دست به تظاهرات زدند.

گفته می‌شود در میان تظاهرات‌کنندگان، گروهی هم حضور داشتند که خواستار کناره‌گیری دولت بودند و تلاش داشتند با سر دادن شعار‌های تند و درگیری با نیرو‌های پلیس اعتراض‌های اقتصادی مردم به خشونت کشیده شود.

طبق بیانیه وزارت بهداشت عراق در ناآرامی‌های روز‌های اخیر چند نفر از معترضان و نیرو‌های پلیس کشته و شماری مجروح شدند.

مبارزه با فساد، بهبود خدمات‌رسانی و افزایش اشتغال از جمله مطالبات عمومی معترضان عراقی است که از روز سه‌شنبه به خیابان‌ها آمده‌اند. برخی از معترضان که به‌نظر می‌رسد مساله اصلی آن‌ها نه مطالبات مردم عراق، بلکه آشوب است، تلاش کرده‌اند تظاهرات را به خشونت بکشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۰۶:۵۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
پس مونده های داعشی وبعثی باید پاکسازی بشه وگرنه عراق همیشه گرفتار جنگ وخیانته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
اين تك تيراندازها دستگير نشدن ببينيم از كجا حمايت ميشدن ؟
كارشناساي ما باس برن كمك عراقيا و از زاويه برخورد گلوله به مردم محل تيراندازي رو مشخص كنن و ببينن اون موقع كي اونجا بوده
آخرین اخبار