ارزش ریالی واردات از گمرک بازرگان ۷۱ درصد افزایش دارد

مدیرکل گمرک بازرگان از افزایش ۷۱ درصدی ارزش ریالی واردات از این گمرک خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،صادق نامدار مدیرکل گمرک بازرگان گفت: ارزش ریالی واردات از طریق این مرز طی ۶ ماهه نخست امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۱ درصد افزایش داشت.

نامدار اظهار داشت: در این مدت ۳۲۶ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۹۳۳ دلار انواع ماشین‌آلات صنعتی، MDF، موز، رنگ، اسکلت فلزی، انواع چسب، انواع رنگ، ژنراتور‌های برقی، انواع پارچه، لوازم یدکی، قطعات یدکی از طریق مرز بازرگان وارد کشور شد.

وی با بیان اینکه واردات کالا از لحاظ وزنی ۸۱ درصد افزایش داشته، افزود: تعداد اظهارنامه‌ها در این مدت هفت هزار و ۹۷۷ مورد و مبدا واردات کشور‌های آسیایی میانه و اروپایی بوده است.

مدیرکل گمرک بازرگان روز‌های گذشته نیز گفته بود که طی ۶ ماهه نخست سال جاری ارزش دلاری کالا‌های صادراتی بازرگان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۵ درصد رشد داشت.

عمده کالا‌های صادراتی در این مدت شامل محصولات کشاورزی و پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی بود و به کشور‌های اروپایی صادر شد.

«نامدار» همچنین با اشاره به ترانزیت کالا از طریق این مرز، گفت: در این مدت ترانزیت کالا از لحاظ وزنی ۱۵ درصد و از لحاظ دلاری ۴۷ درصد رشد داشت.

او  ادامه داد: تعداد اظهار‌های ترانزیت در این مدت ۱۲۳ هزار و ۷۸۶ مرود بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت رشد افزایش داشت.

 

انتهای پیام/م

 

افزایش واردات از گمرک بازرگان

برچسب ها: صنعت ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.