استقبال آران و بیدگلی ها از اجرای نمایش حبیب حرم

اجرای نمایش بزرگ آیینی حبیب حرم کاری از کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) شهرستان آران و بیدگل با استقبال ۵ هزارنفری شهروندان آران و بیدگلی و مورد بازدید مشاور وزیر ارشاد قرارگرفت.

سعید ضابطی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان آران و بیدگل در حاشیه اجرای نمایش بزرگ آیینی حبیب حرم در سالن این اداره در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،گفت: این نمایش برشی از زندگی حبیب بن مظاهر اسدی صحابی رسول خدا و یار عاشورایی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کربلا است که در بازه زمانی سه ماهه با حداقل زمان و امکانات در هماهنگی انجام شده تیمی با سایر دستگاه‌ها تمرین و ساخته شد.

او، نقش آفرینی ۲۰ بازیگر اصلی مرد، سه بازیگر زن و ۱۵ بازیگر فرعی را در پنج پرده این نمایش یادآورشد و گفت: نمایش بزرگ آیینی حبیب حرم به کارگردانی علی مفرد کویری یکی از هنرمندان صاحب سبک در حوزه نمایش‌های آیینی، نویسندگی حمزه نجاتی با همکاری نهاد‌ها و مجموعه‌های فرهنگی شهرستان آران و بیدگل و مشارکت خیرین از ۸ تا ۱۴ مهر در حال اجرا است.

به گفته او، این نمایش آیینی با استقبال فراوان شهروندان آران و بیدگلی و تماشای ۵۰۰ نفری مردم در هر اجرا روبرو شده است که پیش بینی می‌شود تا پایان اجرای آن مورد بازدید ۵ هزار نفری تماشگران قرار بگیرد.


 زبان هنر نمایش رساترین، کارایی‌ترین و بلیغ‌ترین ابزار فرهنگی است


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان آران و بیدگل، در ادامه با تاکید بر اینکه ابزار هنر از جمله نمایش می‌توان برای انتقال ارزش‌ها و تبیین مظلومیت اهل بیت عصمت وطهارت و ظلم‌هایی که به خاندان پیامبر روا داشته شده استفاده کرد گفت: زبان هنر نمایش رساترین، کارایی‌ترین و بلیغ‌ترین ابزار برای بیان حقانیت و مظلومیت اهل بیت (ع) و حتی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است.

ضابطی، تصریح کرد: تاثیر هنر نمایش می‌تواند به مراتب بیشتر از چندین ساعت سخنرانی باشد هر چند سخنرانی و خطابه هم به جای خود تاثیرگذار است، ولی زبان هنر و تصویر تاثیرگذار‌تر است.

او با تاکید بر اینکه عوامل اجرایی نمایش آیینی حبیب حرم با شعار «بنفسی انت و اهلی و مالی» همه از جوانان ارزشی و رشد یافته در مسجد و از کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) عباس آباد شهرستان آران و بیدگل هستند گفت: این گروه هنری جوانان که بیشتر تجربی کار کردند هر سال آثار نمایشی آیینی را تولید می‌کنند.

به گفته او، پیش از این نمایش‌های آیینی «سپیده خونین»، «پیام سرخ» و «بانوی بی نشان» توسط هنرمندان کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) آران وبیدگل به روی صحنه رفته است که این آثار با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شده است.

ضابطی در پایان اظهارداشت:کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) شهرستان آران و بیدگل یکی از موفق‌ترین کانون‌های فرهنگی هنری استان اصفهان است که فعالیت‌های متنوع فرهنگی و مذهبی را در طول سال سیاست گذاری و اجرا می‌کند.

شایان ذکر است: حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ششمین شب اجرای نمایش بزرگ آیینی حبیب حرم در سالن اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان آران و بیدگل ضمن تماشای این نمایش تقدیر خود را از عوامل اجرایی آن و زحمات آن‌ها اعلام کرد.


انتهای پیام/م

برچسب ها: تئاتر ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.