سد مارون ۲ در شهرستان کهگیلویه احداث می شود

وزیر نیرو تاکید کرد که عملیات احداث سد مارون ۲ معروف به آبریز با هدف انتقال آب به ۳۰هزار هکتار از زمین های تشنه شهرستان های کهگیلویه و چرام در دولت تدبیر و امید آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: در بازدیدی که از روند مطالعات احداث و مکان اجرای این سد صورت گرفت روند مظالعاتی این طرح مثبت ارزیابی می شود.

او افزود: بدون شک سد ابریز مارون ۲ و طرح های تامین آب به ویژه در حوزه شهرستان کهگیلویه ، تاثیر فراوانی برای رفع محرومیت های این منطقه دارد دو دولت مصمم به ساخت این طرح ها بوده و برخی را نیز به مرحله آبگیری می رساند.

وزیر نیرو بیان کرد که در زمینه تامین منبع مالی برای اجرای این سد و طرح های تامین آب در استان کهگیلویه وبویراحمد از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد شد.

ساخت سد آبریز یا مارون ۲ هم اکنون در مرحله مطالعاتی فاز اول است و پیش بینی می شود مطالعات این طرح تا پایان سال ۹۸ انجام شود.

بعد از مطالعات فاز نخست  و اخذ کد اجرایی ماده ۲۳ ، عملیات اجرایی ان نیز از سال ۹۹ آغاز خواهد شد.

 به گفته مسئولان شرکت آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد پیش بینی می شود با شروع عملیات اجرایی، این سد بین چهار تا ۶ سال به بهره برداری برسد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد وعدل هاشمی پور نماینده مردم شهرستان کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی که وزیر نیرو را در بازدید از طرح های صنعت آب و برق و این سد مهم و حیاتی همراهی می کردند یکی از مطالبات و در حقیقت مهمترین دستاورد سفر رضا اردکانیان را قول مساعد وزیر برای اجرایی شدن این سد عنوان کردند.

۱۰ میلیون روستایی تا افق ۱۴۰۰ برخوردار از آب سالم می شوند

وزیر نیرو همچنین یکی از برنامه های راهبردی دولت و این وزارتخانه را توجه ویژه به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته دانست و گفت: بر اساس برنامه زمانبندی تا افق ۱۴۰۰ حدود ۱۰ میلیون نفر روستایی از نعمت آب اشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

او یادآور شد: با توجه به برنامه زمان بندی وزارت نیرو و اجازه رهبری فرزانه انقلاب در زمینه برداشت منابع از صندوق توسعه ملی هر هفته ۳۰ روستا به شبکه آب سالم و بهداشتی وصل خواهد شد.

اردکانیان همچنین با اشاره به خدمات ارزنده دولت و تلاش در جلب رضایت مردم در سایه خدمت رسانی صادقانه و بی منت، گفت: در یک استان با کمتر از یک درصد جمعیت کشور و تا حدودی کمتر برخوردار همچون کهگیلویه وبویراحمد هم اینک افزون بر ۸۵ هزار میلیارد ریال طرح در حوزه صنعت آب و برق در حال اجراست.

او بیان کرد: این میزان سرمایه گذاری در قالب ۷۰ پروژه بزرگ و با میانگین بالای ۳۵ درصد در نقاط مختلف این استان در حال انجام است.

سفر وزیر نیرو که تا بامداد یکشنبه به طول انجامید دستاوردهای مهمی برای توسعه استان کهگیلویه وبویراحمد داشت.

۴۷ طرح حوزه آب و برق با اعتباری افزون بر یکهزار ۶۶۰ میلیارد ریال در این استان افتتاح و همچنین ۱۲ طرح با اعتباری حدود  یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال نیز عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

طرح تصفیه خانه فاضلاب شهرهای سرفاریاب، سی سخت، آبرسانی به ۴۰ روستا در شهرستان کهگیلویه، طرح ۱۳۳ مگاواتی در شهرهای سوق، چرام و مختار شهرستان بویراحمد از مهمترین طرح های افتتاحی در حوزه صنعت آب و برق در این استان در سفر یک روزه وزیر نیرو بود.

انتهای پیام/ط

احداث سد مارون ۲ در شهرستان کهگیلویه 

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.