استاندار فارس مطرح کرد؛

ضرورت پایش میزان استاندارد سموم دفع آفات در محصولات کشاورزی

در سومین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت زنان و خانواده استان فارس بر ضرورت پایش میزان استاندارد سموم دفع آفات در محصولات کشاورزی تاکید شد.

ضرورت پایش میزان استاندارد سموم دفع آفات در محصولات کشاورزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در سومین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده استان فارس با تاکید بر اهمیت توجه به سلامت در جامعه به استفاده از فاضلاب در آبیاری محصولات در بعضی نقاط استان اشاره کرد و از سازمان جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست، تعزیرات و سایر دستگاه‌های مربوطه خواست با برنامه‌ریزی به این موضوع رسیدگی و تدابیر لازم را به سرعت اتخاذ کنند.

استاندار فارس در ادامه این جلسه با بیان اینکه سلامت مردم باید مورد توجه همه دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد، گفت: موضوع توسعه کشت و عرضه محصولات ارگانیک، نظارت بر فروش و عرضه کود‌های شیمیایی نیز در این جلسه مطرح شد و با توجه به اشاره‌ای که از گذشته شده بود، نظارت و رصد این حوزه‌ها در دستور کار ارگان‌های مربوطه قرار گرفت.

او ادامه داد: شهرداری‌ها باید در زمینه عرضه محصولات ارگانیک همکاری لازم را داشته باشند و با هزینه کمتری غرفه در چهار گوشه شهر در اختیار فعالین این بخش قرار دهند تا زمینه توزیع و فروش محصولات ارگانیک در سطح شهر‌های استان فارس ایجاد شود.

استاندار فارس با بیان اینکه بخش خصوصی از تولید محصولات استاندارد و ارائه آن به بازار استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: باید تسهیلات ارزان قیمت و مناسب در اختیار فعالین این حوزه‌ها قرار گیرد.

رحیمی با بیان اینکه باید اقدامات مورد نیاز در زمینه سموم شیمیایی و دفع افات کشاورزی به شکل گسترده تری انجام شود، افزود:۳۵۰ مجموعه مجوز دار در سطح این استان فعال است که سموم مختلف را ارائه می‌دهند بنابراین باید برای سلامت جامعه و محصولات کشاورزی بصورت مداوم این واحد‌ها رصد و مورد نظارت قرار گیرد.

او با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی دختران دانش آموز مدارس حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار در استان فارس تاکید کرد: این طرح باید با بهره از روش‌های نوین علمی ادامه پیدا کند و در این راستا جلب کمک خیرین نیز اثر گذار خواهد بود چرا که تلاش خیرین در حوزه دانش‌آموزی خدمت به آیندگان است.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود بر این مطلب که برای انجام کار‌های علمی باید از توان دانشگاه بهره برد تاکید کرد.

استاندار فارس همچنین به بعضی معضلات اجتماعی و سرپیچی از قوانین همچون مصرف مواد غیر مجاز در حین رانندگی اضافه کرد: در برخی موارد این موضوعات و نظایر آن حتی کتمان نیز می‌شود، اما با این گونه رویکرد‌ها نمی‌توان مشکل را حل کرد.

او ادامه داد: برای حل این مشکل و نظایر آن اکنون نیازمند بسیج عمومی، مشارکت مردم، خانواده و دستگاه‌ها مختلف است تا با فرهنگ سازی گامی موثر در کاهش این آسیب‌ها برداشته شود.

رحیمی با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از سه درصد اعتبارات فرهنگی کشور در اختیار دستگاه‌های دولتی است، یادآور شد: باید سایر دستگاه‌های غیر وابسته به دولت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ورود پیدا کنند.

استفاده از فضای مجازی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و الزام بازبینی سند بیماری‌های غیر واگیر از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس به آن‌ها اشاره کرد.

استاندار فارس در بخش پایانی سخنان خود گفت: تلاش دستگاه‌ها برای سلامت کارکنان و جامعه جز ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان فارس قرار می‌گیرد.

او تاکید کرد: همچنین توسعه و تداوم ورزش‌های عمومی و صبحگاهی نیز می‌تواند به سلامت نسبی جامعه کمک کند.
انتهای پیام/م

جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.