مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان

کسب رتبه اول کشوری عملکرد محصول انار سمنان

مهدی قرائیان گفت: انار استان سمنان از لحاظ عملکرد محصول در واحد سطح رتبه اول کشوری را از آن خود کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی قرائیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ظرفیت استان سمنان در تولید انار در هر یک هکتار بیش از ۱۵ تن است،گفت: امسال برداشت ۶۸ هزار و ۵۹۳ تن انار از باغ‌های استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: کاشت درخت انار متناسب با شرایط آب و هوایی استان سمنان است و این درخت تنش‌های آبی و خاکی را خوب تحمل می‌کند.

قرائیان یادآور شد: سال گذشته به منظور حمایت از کشاورزان برای توسعه باغ‌های استان سمنان، نهال یارانه دار به ارزش چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال عرضه شد.

به گفته او ، سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به منظور ترغیب کشاورزان به سمت باغداری در زمینه‌های مختلف مانند فرآوری بهداشتی و آبیاری تحت فشار تسهیلات پرداخت می‌کند.

قرائیان اضافه کرد: وسعت باغ‌های انار استان سمنان پنج هزار و ۵۸۲ هکتار است که از این میزان چهار هزار و ۴۵۷ هکتار بارور و یک هزار و ۲۲۵ هکتار آن نهال است.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطر نشان کرد: بیشترین وسعت کشت انار مربوط به گرمسار با وسعت یک هزار و ۸۶۶ هکتار و سمنان با وسعت یک هزار و ۲۷۴ هکتار است، اما در همه شهرستان‌های استان به جز شاهرود باغ‌های انار وجود دارد.

۳۶۶هکتار از وسعت باغ‌های انار استان سمنان در آرادان، ۲۷۷ هکتار در مهدیشهر، ۲۳۲هکتار در میامی، ۴۰۷ هکتار درسرخه، ۴۷۳ هکتار دامغان، یک هزار و ۲۷۴ هکتار در سمنان و یک هزار و ۸۶۶ هکتار در گرمسار وجود دارد.

انتهای پیام/ح

وسعت باغ‌های انار استان سمنان پنج هزار و ۵۸۲ هکتار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار