ابطحی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت اگر قصد رتبه بندی معلمان را داشت، لایحه آن را به مجلس می‌فرستاد

عضو کمیسیون آموزش گفت: اگر دولت قصد رتبه ‌بندی معلمان را داشت، تاکنون لایحه آن را به مجلس فرستاده بود.

اگر مجلس رتبه‌بندی معلمان را انجام ندهد با تمام توان در برابرش می‌ایستیم / اگر دولت قصد رتبه بندی معلمان را داشت تا الان لایحه آن را به مجلس می‌فرستادسید محمد جواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عدم ارسال لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس، اظهار کرد: ما به وزیر آموزش و پرورش گفته‌ایم که می‌تواند ۲ هزار میلیارد تومان را برای اضافه حقوق معلمان در نظر بگیرد، اما دولت باید بداند که به هیچ عنوان چنین اقدامی را تحت عنوان رتبه‌بندی معلمان نمی‌پذیریم.

او افزود: حقوق معلمان هیچگاه متناسب با گرانی‌های افزایش نیافته و دولت این حق را ندارد که اندک افزایش حقوق این قشر زحمتکش را به جای رتبه بندی آنان جا بزند.

بیشتر بخوانید: اقدام غیر قانونی دولت برای افزایش حقوق معلمان به جای نظام رتبه‌بندی

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر دولت بخواهد در برابر افزایش حقوق معلمان از ارائه لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان به مجلس اجتناب کند کاملا خلاف برنامه ششم توسعه عمل کرده است.

ابطحی بیان کرد: معتقدم که اگر دولت قصد رتبه‌بندی معلمان را داشت تاکنون لایحه آن را به مجلس می‌فرستاد، در این زمینه دست ما هم بسته است و به دلیل اصل ۷۵ قانون اساسی نمی‌توانیم به این موضوع ورود کنیم.

او ادامه داد: مجلس در حال فشار به وزارت آموزش و پرورش و دولت است تا شاید لایحه رتبه‌بندی معلمان را به مجلس بفرستد، اما دولت بداند اگر بخواهد به ازای افزایش حقوق، رتبه‌بندی معلمان را اجرا نکند با تمام توان در برابرش می‌ایستیم.

انتهای پیام /

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار