قربانی گفت: تردد تمامی کامیون‌های تجاری از ۴ مرز کشور عراق ممنوع است و کامیون‌های حامل تجهیزات در مرز مهران به تدریج با همراهی گمرک در حال خروج هستند.
 
کباری/ تردد تمامی کامیون‌های تجاری از ۴ مرز طرح اربعین ممنوع است/ خروج کامیون‌های حامل تجهیزات موکب‌ها از مرز مهران به تدریج در حال انجام استمهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کامیون‌هایی که هم اکنون در پشت مرز مهران قرار دارند به تدریج در حال خروج از مرز هستند گفت: این کامیون‌ها به دلیل انجام مراحل گمرکی و وزن کشی در مرز باقی مانده و هم اکنون با همکاری بیشتر گمرک این کامیون‌ها به تدریج در حال خروج از مرز هستند.

قربانی با اشاره به اینکه قرار بود تمامی کامیون‌های حامل تجهیزات موکب‌ها از مرز چزابه و مرز شلمچه استفاده کنند افزود: گمرک معیار‌های خود را برای این کامیون‌ها تغییر داده و مجددا تمامی آن‌ها در حال وزن کشی و طی مراحل گمرکی هستند و، اما هم اکنون با همکاری پلیس راه از روز گذشته این کامیون‌ها به تدریج در حال خروج هستند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: تمامی کامیون‌هایی که حامل تجهیزات موکب‌ها هستند و از امروز قصد حرکت  به سمت چذابه دارند، اجازه خروج از مرز مهران داده نمی‌شود.

او افزود: گمرک کار خود را سرعت داده و وزن کشی بار‌ها به سرعت در حال انجام است و امیدواریم به طوری تمامی این کامیون‌ها از مرز مهران خارج شوند.

قربانی اظهار کرد: تردد تمامی کامیون‌های تجاری به سمت چهار مرز کشور عراق تا پایان طرح اربعین ممنوع است و کامیون‌ها باید از سایر مرز‌ها برای تردد استفاده کنند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توضیح داد: از روز گذشته تردد وسایل نقلیه سنگین که حامل تجهیزات موکب‌ها هستند در مرز مهران سرعت بخشیده شده و پلیس راه و ستاد اربعین با همکاری یکدیگر در حال همراهی و خروج آن‌ها هستند.
 

بیشتر بخوانید: هزینه حمل و نقل از مرز چذابه تا نجف اشرف +پوستر



او افزود: هم اکنون تردد در شبکه راهی استان ایلام و کرمانشاه عادی است و از ۳ روز گذشته شاهد افزایش ورود زائران به ویژه از مرز مهران هستیم به طوری که از مرز مهران تا کنون ۶۰ هزار نفر، از مرز چذابه ۱۰ هزار نفر و از مرز شلمچه ۲۶ هزار نفر وارد خاک عراق شده‌اند.

قربانی بیان کرد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته طرح اربعین قرار بود از ۱۷ مهر ماه آغاز شود، اما به دلیل افزایش تردد زائران این طرح از ۱۰ مهرماه آغاز شده و خوشبختانه طرف عراقی تمامی اقدامات لازم را برای ارائه خدمات حمل و نقلی فراهم کرده است.

انتهای پیام/
 

آخرین جزئیات تردد کامیون ها از مرزهای عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار