کارشناس خدمات بیمه‌ای محصولات کشاورزی فارس:

حق بیمه کلزا با مطالبات کشاورزان تهاتر می‌شود

کارشناس خدمات بیمه‌ای محصولات کشاورزی استان فارس با اشاره به تغییرات مثبت بیمه کلزا نسبت به پارسال از امکان تهاتر سهم بیمه گذار در محصول کلزا با دیگر مطالبات کشاورزان از صندوق بیمه محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد منوچهری تصریح کرد: عوامل خطر کلزا در دو بیمه نامه اصلی و الحاقی لحاظ شده و کلزاکار با توجه به شرایط جوی منطقه خود امکان انتخاب دارد.

او، موارد وقوع خسارت در بیمه نامه اصلی (پایه) را خشکسالی، زلزله، سرما، یخبندان و سیل برشمرد و افزود: سهم بیمه گذار به ازای هر هکتار ۵۰ هزار تومان است.

منوچهری با اشاره به اینکه موارد وقوع خسارت در بیمه نامه الحاقی (تکمیلی) باران‌های سیل آسا، تگرگ، حمله پرندگان و طوفان شامل می‌شود، گفت: سهم بیمه گذار به ازای هر هکتار ۷۰ هزار تومان است.

این کارشناس بیمه از افزایش ۸۲ درصدی تعهد بیمه گر در کلزا نسبت به پارسال نیز سخن گفت و افزود: امسال حداکثر تعهد بیمه گر ۲۰ میلیون ریال به ازای هر هکتار است که سال گذشته این تعهد یازده میلیون ریال بود.

منوچهری با بیان اینکه تعرفه بیمه سال گذشته در کشور و شهرستان‌های استان فارس متغییر بود، اظهار کرد: از دیگر تغییرات مثبت یکسان شدن تعرفه بیمه کلزا در سراسر کشور است که با توجه به خطرخیز بودن استان فارس، این امر به نفع کلزاکاران این استان است.

او یادآورشد: بیش از ۹۰ دفتر بیمه فصلی، فرعی و اصلی در سراسر استان آماده ارائه خدمات به بیمه گذاران به خصوص کلزاکاران هستند و در تمام مراکز فروش بذر و نهاده‌ها یک نفر کارشناس آماده ارائه خدمات بیمه‌ای به کلزاکاران است.

کارشناس بیمه کشاورزی استان فارس با بیان اینکه در این استان ۲۱۲ نفر کارگزار فعال مشغول به کار هستند، تاکید کرد: محصول کلزا با خود اظهاری کشاورز بیمه می‌شود.
انتهای پیام/م

حق بیمه کلزا با مطالبات کشاورزان تهاتر می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار