کالین پاول: سیاست خارجی دولت ترامپ آشفته و گرفتار هرج و مرج است

وزیر خارجه پیشین آمریکا ضمن تاکید بر این که سیاست خارجی کنونی دولت ترامپ افتضاح بوده و گرفتار هرج و مرج است، خواستار موضع‌گیری نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا در این باره شد.

کالین پاول: سیاست خارجی دولت ترامپ آشفته و هرج و مرج استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کالین پاول، وزیر خارجه پیشین آمریکا خواستار موضع‌گیری نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا شده و اعلام کرد: «جمهوری‌خواهان باید تکانی به خود بدهند و وقتی می‌بینند امور درست پیش نمی‌رود درباره آن چیزی بگویند. به خاطر اینکه سیاست خارجی کنونی ما آشفته، گرفتار هرج و مرج و افتضاح است. چیز‌هایی اتفاق می‌افتد که درک آن واقعا دشوار است.»

وی افزود: «این راهی نیست که کشور باید اداره شود و کنگره یکی از نهاد‌هایی است که باید درباره آن کاری کند.»

پیش از این جو بایدن، رقیب ترامپ و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا در یادداشتی در این روزنامه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را به سوء استفاده از قدرت متهم کرده و گفت: «ترامپ کسی است که برای پیشبرد فعالیت‌های خود برخی سازمان‌های دولت از جمله وزارت خارجه، کارکنان شورای امنیت ملی، وزارت دادگستری و معاون اول رئیس‌جمهور را به فساد کشانده است.»

این در حالی است که اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا مشغول بررسی درباره این مسئله هستند که آیا دلایلی برای استیضاح ترامپ بر اساس اظهارات یک افشاگر در خصوص رسوایی اوکراین گیت وجود دارد یا خیر.

قانونگذاران می‌گویند اقدامات ترامپ امنیت ملی و سلامت انتخابات آمریکا را به خطر انداخته است.

جو بایدن تاکید کرد: «دیگر بس است. هر روز، هر ساعت شواهد بیشتری رو می‌شود که پرزیدنت ترامپ در حال سوء استفاده از قدرت است و این برای ریاست جمهوری بسیار بد است. او به جای خدمت به منافع ملی در حال خدمت به منافع شخصی است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار