مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر به زرندیه گفت: بازتولید ۱۳۵۰ واحد تولیدی تا پایان سال ۹۸ در دستورکار داریم.

بازتولید ۱۳۵۰ واحد کوچک تولیدی  پایان سال ۹۸محسن صالحی نیا معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر به زرندیه و در جریان دیدار از از ۲ احد صنعتی در شهرک صنعتی پرندک و شهر صنعتی زاویه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: ما امسال هزار ۳۵۰ واحد تولیدی را دستور کارداریم که بازتولید شوند و به تولید برگردند که از این تعداد توانستیم ۶۰۰ واحد تولیدی را به خط تولید کشور برگردانیم.

صالحی نیا افزود: امیدواریم بتوانیم به این برنامه صد درصد عمل کنیم و خیلی از واحد‌های کوچک و متوسطی که امروز مورد بازدید ما قرار گرفته است با تامین سرمایه در گردش میتوان به تولید صد در صدی برسند و میزان اشتغالشان افزایش یابد وهمین یک واحد تولیدی را که ملاحظه فرمودید که منابع مالی سرمایه در گردش بانکی را نیاز دارند چرا که محصولاتشون در کشور تقاضا محور هستش و بازار صادرات مناسب را دارند.

او با اشاره به سیاست حمایتی وزرات صمت از رونق تولید اضافه کرد: در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی واحد‌های تولیدی کوچک ومتوسط زیادی را داریم که در حال اجرای طرح و بهره برداری هستند
و ۳۰ هزار واحد تولیدی دیگر در حال ساخت مهیا، تجهیز و تکمیل و نسبت به بهره برداری لازم درحال انجام کار هستند.

فعالیت ۴۴ هزار واحد کوچک تولیدی در سطح کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: در کل کشور بالغ بر ۴۴ هزار واحد تولید در حال فعالیت هستند که از این تعداد نزدیک به ۱۰ هزارو پانصد واحد با رکود روبرو هستند و فعالیت برخی از آن‌ها به نحوی است که شاید به آسانی قابل برگشت نباشد و شرایط تولید را باید از منظر دیگری برای آن‌ها ایجاد گرد.

صالحی نیا معاون وزیر صمت ومدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ابتدا در شهر ک صنعتی پرندک از یک واحد تولیدی صنایع بسته بندی مواد غذائی و بعداز ان از یک واحد تولیدی صنعتی جوراب در شهرک صنعتی شهر زاویه شهرستان زرندیه دیدن کرد.

هردو کارخانه با مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش روبرو بودند که مقرر شد با کمک مجموعه سازمان صنعت و معدن و تجارت استان مرکزی و با همکاری بانک‌های عامل مشکلاتشان پیگیری و رفع شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.