تقابل جدی «اشرف غنی» و «عبدالله» بر سر سخنگوی وزارت خارجه

یک هفته پس از برگزااری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، تقابل غنی و عبدالله وارد فاز تازه و بسیار جدی شده است.

تقابل جدی «اشرف غنی» و «عبدالله» بر سر سخنگوی وزارت خارجهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با صدور فرمانی «صبغت‌الله احمدی»، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور را برکنار کرد اما عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت این کشور وی را در مسئولیت خود ابقا نمود.

صدیق صدیق، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان پیش از این گفته بود که سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور به دلیل سخنانش درباره روند صلح و میزبانی پاکستان از گروه طالبان برکنار شده است.

اما ساعاتی بعد از این حکم، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان و رقیب انتخاباتی اشرف غنی با فرمان ریاست جمهوری مخالفت کرده و سخنگوی وزارت خارجه را ابقا نمود.

در بیانیه ریاست اجرائی دولت افغانستان آمده است: «آقای صبغت الله احمدی سخنگوی وزارت امورخارجه در حمایت از پروسه صلح موقف وزارت خارجه را بیان کرده است. انتصابات و برطرفی‌ها را در اين موقع تنها می‌توان با انتخابات مرتبط دانست. بنابراین وی الی نهایی شدن نتيجه‌ی انتخابات به كارش ادامه می‌دهد.»

قابل یادآوری است که هفته گذشته، نمایندگان سیاسی طالبان به اسلام آباد سفر کردند و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو نمودند.

صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به این سفر گفته بود: «میزبانی از گروهی که هنوز دست به خشونت می‌زند، خلاف تمام اصول روابط میان کشورها است.» اما یک روز بعد از این موضع گیری ریاست جمهوری افغانستان، صبغت‌الله احمدی سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور درباره سفر طالبان به پاکستان گفت: کابل از تلاش هر کشوری برای صلح استقبال می‌کند و امیدوار است پاکستان برای کشاندن طالبان به پای میز مذاکره با دولت افغانستان رو راست و عملی کار کند.

سخنان سخنگوی وزارت خارجه درباره سفر طالبان به پاکستان کاملا مخالف موضع گیری ریاست جمهوری تلقی شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار