اختتامیه سوگواره تعزیه در ساوه

چهارمین سوگواره تعزیه شهرستان ساوه با تجلیل از برترین‌ها پایان یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  چهارمین سوگواره تعزیه ساوه پس از یک هفته پایان یافت و در مراسمی با اهدا لوح و جوائزی از گروها، نفرات برتر و هیات داوران چهارمین سوگواره تعزیه شهرستان ساوه تجلیل شد.

اختتامیه سوگواره تعزیه در ساوه

محمودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه در این مراسم گفت: سوگواره تعزیه ساوه به مدت یک هفته و با حضور ۷ گروه شبیه خوان برگزار شد.

محمودی افزود: هدف از چهارمین سوگواره تعزیه ساوه، ایجاد رقابت بین گرو‌های تعزیه خوان، بستر سازی ارتقا این هنر و بهره برداری از نسخه‌های کمتر استفاده شده بود.

کار در غالب هنر ماندگاری دارد

حجت الاسلام حسینی امام جمعه ساوه در این مراسم با اشاره به اینکه، کار در غالب هنر ماندگاری دارد گفت: تعزیه همانند یک رسانه، در حال انتقال پیام است و هنرمندان این عرصه وظیفه دارند، با انتقال پیام امر به معروف و نهی از منکر، موجب احیا مسئولیت همگانی در جامعه شوند.

حجت الاسلام حسینی افزود: ابعاد مختلف و تاثیرگذار واقعه کربلا باید بیش از گذشته واکاوی و چهره‌ی حماسی و شجاع ائمه در برخورد با ظالمان زمان آنها، به وسیله هنر تعزیه به جامعه انتقال داده شود.

او تقویت گفتمان مقاومت و افشاء ماهیت فتنه گران و منافقین را از دیگر کارکرد‌های تعزیه برشمرد و اضافه کرد: برای پاسداشت ارزش‌ها باید با مطالعه دغدغه‌مند و دقیق، پیام‌های نهضت عاشورا را صحیح بشناسیم و با شیوه‌های هنرمندانه ودر جهت مصونیت انقلاب اسلامی به جامعه منتقل کنیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.