تشریح برنامه‌های سازمان اوقاف در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی

نشست خبری تشریح برنامه‌های مراسم اربعین حسینی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری تشریح برنامه‌های مراسم اربعین حسینی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز در سالن مهر اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ‌عادل ‌با اشاره به اینکه‌ ‌زیارت امام حسین (ع) در روایات بسیار ‌سفارش شده ‌است، گفت: ‌در ایام ‌اربعین ‌که ‌فضیلت بسیاری ‌دارد راحت ‌تر این امر ‌مهم ‌انجام ‌می شود. سال ‌گذشته ‌حجم ‌زائران ‌دو‌ میلیون و پانصد هزار ‌و‌‌ ‌در ‌سال ۹۸ حدود دو ‌برابر ‌شده است که ‌پیش بینی های لازم ‌برای خدمات رسانی شده است.

وی ‌ادامه ‌داد:مرز میرجاوه بیشترین ‌حضور زائران از کشور های ‌پاکستان٬افغانستان٬هند٬کشمیر‌ و کشو‌رهای شرقی ‌داشته است که آمادگی اسکان ده هزار زائر را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عادل ‌در تشریح برنامه‌های ‌دهه ‌اول ‌محرم ‌سال ‌۹۸ ‌گفت: سه هزار و ۴۹ بقعه مجری برگزاری ویژه برنامه‌های بصیرت ‌عاشورایی٬اعزام ۲۲۱۲ مبلغ در ‌هیئت ها و بقعه های ‌متبرکه٬ برگزاری خیمه های معرفت در۸۳۷ بقعه٬ نوای لبیک یا حسین (ع) در۳۶۰بقعه٬شیرخوارگان حسینی در ۴۵۷بقعه٬ویژه برنامه ‌بزرگداشت حضرت قاسم (ع) در ۳۲۹بقعه٬رهروان زینبی (س)در ‌۳۸۶بقعه٬برپایی ایستگاه های صلواتی در ۴۱۸بقعه٬ویژه‌ برنامه شمیم حسینی که ‌برای ‌اولین بار در سال ۹۸برگزارشد.

وی افزود:با اجرای نمایشگاه خدمات رسانی عرضه محصولات ‌هیئت در بیش از ۲هزاربقعه و ۱۵هزار‌ و ۲۲۱حواله برای هیئت و مساجد صادر و ۱۵میلیارد تومان از ‌محل ‌نیات موقوفات ‌امام ‌حسین (ع) در هیئت برای ‌شمیم حسینی اختصاص داده شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور افزود: با توجه به اینکه در دهه آخر ماه صفر مناسبت‌های اربعین حسینی، رحلت پیامبر (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع)، شهادت امام رضا (ع)، هفته وقف که همزمان با روز ۲۷ مهرماه و روز وقف آغاز می‌شود ویژه برنامه‌های اختصاصی در قالب برنامه‌های فرهنگی و خدماتی برگزار و جزئیات آن در هفته‌های آینده اعلام می‌شود. عمده برنامه دهه آخر و هفته وقف برگزاری نمایشگاه‌های خدمات رسانی و فرهنگی، همایش تکریم یاوران وقف، برگزاری همایش‌های چهارگانه تخصصی، اعزام ۱۱۳۹ مبلغ از شهر قم و مبلغان بومی استان‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین عادل در تشریح فعالیت‌ها و خدمات رسانی موکب ها در محور‌های دهگانه مستقر در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی بیان کرد: محور اول سیستان: اهواز، سیستان، کرمان، خراسان جنوبی، همدان ظرفیت این محور را با توجه به اینکه بیشترین زائر را داشته است تقویت کرده اند. از این محور در سال ۹۷، ۷۵ هزار زائر حضور داشته و پیش بینی می‌شود در سال ۹۸ بیش از صد زائر از محور مرزی میرجاوه عبور کنند.

محور دوم خسروی: اردبیل، کرمانشاه، کردستان، فارس، محمور سوم مهران؛ ایلام، سمنان، گلستان، گیلان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، محور چهارم چزابه: اصفهان، خوزستان، محور پنجم شلمچه: بوشهر، هرمزگان، کهگلویه، محور ششم سامرا: مازندران، قم، زنجان، لرستان، آذربایجان شرقی، محور هفتم کاظمین، مرکزی، محور هشتم کربلا: خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، یزد، محور نهم طریق الحسین: تهران و محور دهم نجف: البرز و قزوین خدمات رسانی به زائران را بر عهده دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور افزود: در عمود ۱۲، ۱۷، ۶۵۰ بیمارستان صحرایی با حضور متخصصان جراح، پزشک و دندان پزشک مستقر شدند، ۱۰۳ موکب؛ ۶۱ موکب در داخل، ۴۲ موکب در کشور عراق آماده خدمات رسانی هستند، اعزام ۱۰۰ مبلغ برای پاسخگویی به سوالات و شبهات، توزیع ۵۰۰ هزار اقلام فرهنگی، ۲۰۰ هزار سازمان اوقاف و امور خیریه و ۳۰۰ هزار از محل موقوفات استان‌ها، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اقامه نماز،اقامه دعای کمیل و ندبه و پخش مستقیم از شبکه‌های اطلاع رسانی با رویکرد تقویت وحدت شیعه و سنی، حضور جاماندگان رهروان منتظر و رهروان امام زمان (عج) در امامزادگان شاخص در هر استان برای استقبال و بدرقه زوار و بدرقه کامیون‌های خدمات رسان به مسیر‌های اربعین حسینی، استقرار ۲۵ کانکس رخت شویی از عمود ۱۱۷ تا ۱۲۱۸، استقرار کانتینر‌های مجهز به یخچال، برگزاری محافل انس با قرآن در سامرا از برنامه‌های خدمات رسانی اوقاف و امور خیریه کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین عادل گفت: کمپین بهترین عکس از راهپیمایی اربعین حسینی نیز در حاشیه برنامه‌های خدمات رسانی اوقاف و امور خیریه کشور برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند عکس‌هایی از این رویداد بزرگ را گرفته اند با برند اربعین پرس و هشتک مسیر در شبکه‌های مجازی و اجتماعی منتشر کنند بعد از قرعه کشی به برگزیدگان جوایزی به رسم یاد بود اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار