سیاست جدید قطری‌ها برای کاهش دمای هوای استادیوم‌ها در جام جهانی ۲۰۲۲

مسئولان برگزاری رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ برای کاهش دمای هوای استادیوم‌های این کشور سیاست‌های جدیدی در نظر گرفتند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دمای هوا در اواخر ماه سپتامبر تا حدود ۳۵ درجه سانتیگراد می‌رسد و همین موضوع باعث شد تا  مسئولان ورزش قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ با توجه به اینکه در ماه نوامبر و دسامبر این مسابقات برگزار می‌شود، سیاست جدیدی در نظر بگیرند.


بیشتر بخوانید: جام شیرین برای قطر و جام زهر برای امارات/ بررسی نمرات منفی یک میزبان بی‌لیاقت


سیاست جدید قطری‌ها برای کاهش دمای هوای استادیوم در جام جهانی ۲۰۲۲

قطر به دلیل اینکه کشور کویری محسوب می‌شود آب و هوای گرم و خشکی دارد و باید یک سیستم خنک کننده داخل استادیوم‌های این کشور طراحی شود تا بتواند ورزشگاه‌های روباز را به راحتی از ۴۰ درجه به حدود ۲۰ درجه سانتیگراد برساند. استادیوم الجنوب با ظرفیت چهل هزار صندلی که شبیه به یک قایق بادبانی سنتی چوبی است، به این سیستم خنک کننده مجهز کنند.

سعود عبدالغنی، استاد مهندسی مکانیک دانشگاه قطر و رئیس این پروژه در خصوص تلاش برای راه اندازی این سیستم عنوان کرد: ما با زدن یک دکمه نارنجی رنگ، دمای هوا را به ۱۴ درجه سانتیگراد می‌رسانیم. سعی داریم این سیستم را در سراسر استادیوم‌های قطر گسترش دهیم.

سیستم خنک کننده این استادیوم به گونه‌ای است که در طول زمین ۱۰‌ها نازل، هوای خنک را در داخل استادیوم پخش می‌کند. همچنین زیر صندلی‌های جایگاه‌های مختلف، هوا را تا ۲۴ - ۲۶ درجه سانتیگراد خنک نگه داشته می‌شود.

قرار است این روش نوین برای خنک سازی هوا، برای تمام ورزشگاه‌های میزبان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ استفاده شود که حدود ۶.۵ - ۷ میلیارد دلار هزینه در برخواهد داشت.

برای انجام این پروژه باید حدود ۶ تا ۷ هزار دلار برای هر صندلی هزینه شود که در نهایت تجهیز هر استادیوم به حدود ۲۴۰ - ۲۸۰ میلیون دلار می‌رسد.


بیشتر بخوانید: اعلام آمادگی قطری‌ها برای برگزاری مستقل جام جهانی ۲۰۲۲


انتهای پیام/

آخرین اخبار از جام جهانی قطر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار