افزایش ۲۵ درصدی بارش‌ها در استان

مدیر کل هواشناسی استان اصفهان گفت: میانگین وزنی بارش استان نسبت به بلند مدت مشابه ۲۵ درصد و نسبت به سال زراعی گذشته ۸۱ درصد افزایش داشته است و هم اکنون سرچشمه‌های آبی اصفهان وضعیت بهتری دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان خورشیدی، مدیر کل هواشناسی استان اصفهان در نشست خبری امروز گفت: تغیرات بارش استان در نمودار‌های بارشی امسال خیلی بهتر از سال‌های قبلی بوده و امسال تقریبا ۲۵ درصد بارش بیشتر در استان اصفهان دریافت کردیم.

او ادامه داد: امسال در شهرستان اصفهان ۱۲۰ میلیمتر بارش داشتیم که این میزان نسبت به بلند مدت افزایش ۹ درصدی و نسبت به سال آبی گذشته افزایش 45 درصدی داشته است ، بررسی‌ها در میزان بارش بلند مدت در کل کشور نشان می‌دهد غرب اصفهان با افزایش بارش و شرق اصفهان با کاهش بارش همراه بوده است.

مدیر کل هواشناسی استان اصفهان افزود: میانگین وزنی بارش سطح استان ۱۹۶ میلیمتر بوده که کوهرنگ با ۴۴ درصد در نمودار وزنی بیشترین بارش را به خود اختصاص داده است.

خورشیدی بیان کرد: میزان خشکسالی در ده سال اخیر در استان اصفهان بسیار شدید بوده و امسال هم در دوره سه ماهه تابستان گرمای شدید هوا را تجربه کردیم و بررسی‌های مکانی نشان می‌دهد ۹۴ درصد مساحت استان درگیر خشکسالی است.

او با اشاره به اینکه وزش باد از سمت شرق به سمت غرب باعث شده گردوغبار در سطح استان پراکنده شود گفت: با تبیین پیش‌بینی سامانه ملی پایش هشدار و سریع گرد و غبار اطلاع رسانی سعی کردیم با این پدیده در استان مقابله کنیم.
 
مدیر کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بررسی تازه‌ترین مدل‌های پیش بینی فصلی هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه‌های جوی از اواسط مهرماه به ویژه روز‌های پایانی مهرماه خواهد بود که سبب بارش‌های به هنگام پاییزی است و همچنین بارش‌های نرمال  در آبانماه پیش بینی می‌شود و در آذرماه هم بارش‌های در حد نرمال و کمتر از نرمال انتظار می‌رود.
 
 

انتهای پیام/ی
 

اصفهان همچنان درگیر خشکسالی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار