۵ روز مانده به پهن شدن تور صیادان مازندرانی

مدیرکل شیلات مازندران گفت: صید ماهیان استخوانی ۲۰ مهر ماه در مازندران آغاز می‌شود.

محمدزاده مدیرکل شیلات مازندران در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه صید ماهیان استخوانی ۲۰ مهر ماه در مازندران آغاز می‌شود، گفت: برخی از تعاونی‌های پره شرق مازندران در میانکاله امروز دوشنبه ۱۵ مهر ماه صید ماهی را آغاز کردند.

او افزود: حدود ۴ هزار نفر از صیادان مازندرانی در قالب ۵۴ تعاونی پره از رامسر تا گلوگاه تور‌های صیادی خود را در پهنه دریای مازندران پهن می‌کنند.

محمدزاده گفت: پیش بینی می‌شود مطابق پارسال ۷ هزار تن ماهی استخوانی از دریای مازندران صید شود.

مدیرکل شیلات مازندران توسعه پایدار آبزی پروری، صید مسئولانه، بازسازی و حفاظت ذخایر آبزیان دریای خزر و توسعه بازار آبزیان را ماموریت اصلی شیلات مازندران معرفی کرد.

بیش از ۱۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید، کپور و خاویار امسال در مصب رودخانه‌های منتهی به دریا رهاسازی شد که از این میزان ۲۰ میلیون قطعه در قالب شیل گذاری و تکثیر طبیعی بوده است تا فرهنگ غنی مشارکت در احیای ذخایر دریای خزر بین صیادان نهادینه شود.

بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ تن انواع محصولات شیلاتی پارسال به کشور‌های روسیه، ارمنستان، ترکمنستان، عراق و کشور‌های اروپایی همچون آلمان، ایتالیا و فرانسه به ارزش ۳۰ میلیون دلار صادر شده است.

انتهای پیام/ س

۲۰ مهر ماه، زمان آغاز صید ماهیان استخوانی در مازندران

برچسب ها: شیلات ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.