مردم مرغ زنده نخرند

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مردم از خرید گوشت مرغ زنده خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان گفت:  تمامی مراکز عرضه مرغ زنده غیر مجاز هستند و مردم مرغ را از مراکز عرضه مرغ کشتارروز گرم خریداری کنند.

تمام فعالیت‌های دامپزشکی در راستای تحقق شعار سال و رونق اقتصاد مقاومتی بوده است و امسال در راستای تولید پایدار و تولید اشتغال زا تلاش‌های بسیار زیادی شده است.

حسینی ادامه داد: در بحث کنترل بیماری‌های دامی با توجه به همسایگی با کشور‌های افغانستان و پاکستان استان ما از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و باید همکاران ما سد دفاعی خوبی برای جمعیت دامی کل کشور ایجاد کنند تا از این مسیر دامداری‌های صنعتی عمق کشور درگیر نشوند.

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بحث کنترل بیماری‌ها باید افندی عمل کنیم و قبل از بروز بیماری خود را برای مقابله با بیماری خاص در استان آماده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه عرضه مرغ زنده و ذبح آن در همان محل اصلا بهداشتی و مورد تایید سازمان دام پزشکی نیست و می‌تواند عامل بروز و شیوع بیماری شود گفت: مراکز عرضه مرغ کشتار روز گرم نیاز مردم را تامین می‌کند و ناظران شرعی دام پزشکی در تمامی کشتارگاه‌ها مستقر و بر کشتار شرعی طیور نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: تغیر الگوی مصرف به سمت مصرف مرغ کشتار روز گرم بهداشتی یکی از مهمترین خواسته‌های ما از مردم است که امیدواریم بتوانیم با محقق شدن این مهم و کاهش تقاضا برای استفاده از مرغ زنده زمینه برای جمع آوری این مرکز بیش از پیش فراهم شود.

مدیرکل دام پزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نظارت سازمان دام پزشکی تنها بر روز مراکز عرضه مجاز است تصریح کرد: در شش ماهه امسال بالغ بر ۱۵۲ تن فراورده‌های خام دامی معدوم و از چرخه مصرف خارج شده است و تاکید می‌شود مردم از مراکز عرضه غیر مجاز اقدام به خرید نکنند.

حسینی در ادامه با اشاره به افتتاح پروژه‌های تولیدی خدماتی در استان در هفته دام پزشکی نیز گفت: در این هفته ۹ پروژه تولیدی خدماتی با اعتبار ۱۸۴ میلیارد ریال در شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، نیمروز و زابل افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/گ

ذبح مرغ زنده در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.