تعیین کارخانه آردسازی مازندران برای تولید آرد سبوس دار

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: ۵ کارخانه آردسازی استان به عنوان پایلوت برای تولید آرد ۵ درصد سبوس گیری شده تعیین شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید محمد جعفری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه ۵ کارخانه آردسازی استان به عنوان پایلوت برای تولید آرد ۵ درصد سبوس گیری شده تعیین شدند، گفت: براساس مصوبه کارگروه آرد و نان استان و به منظور امنیت غذایی و پیشگیری از بیماری‌ها از اول آبان ماه امسال همه واحد‌های خبازی یارانه‌ای با پخت بربری با آردی که ۱۸ درصد سبوس گیری شده و واحد‌های خبازی با پخت لواش، تافتون و سنگک با آردی که ۱۵ درصد سبوس گیری شده ملزم به تولید نان هستند.

او افزود: از آنجایی که خرید سهمیه آرد نیمه اول آبان و این واحد‌های نانوایی از ۲۱ مهر آغاز می‌شود، کارخانجات تولید آرد استان نیز موظف به تولید و تحویل آرد نانوایی‌ها با درصد سبوس گیری اشاره شده هستند.

جعفری گفت: بازنگری در میزان سبوس گیری آرد‌ها در راستای سلامت غذایی و بهبود کیفیت نان و تامین فیبر مورد نیاز مردم در استان از سوی اداره کل غله و با همکاری استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت معدن و تجارت استان، استاندارد و اتحادیه خبازان انجام می‌پذیرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود: این مصوبه قبلا برای واحد‌های خبازی نیمه یارانه‌ای (آزادپز) از اول مهر عملیاتی شده بود.

انتهای پیام/ س

تولید آرد ۵ درصد سبوس به زودی در کارخانه‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار