شهردار منطقه ۱۰ شیراز؛

رفع خطر نقاط آبگیر و حادثه خیز در منطقه ۱۰ شیراز

شهردار منطقه ۱۰ شیراز از برطرف شدن خطر نقاط آبگیر حساس و حادثه خیز در سطح این منطقه خبرداد.

نقاط آبگیر و حادثه خیز در منطقه ۱۰ شیراز رفع خطر می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدزاده شهردار منطقه ۱۰ شیراز اظهار داشت: در پی اجرای طرح لوله گذاری در شهرک گویم آب‌های سطحی و روان آب‌های اراضی ضلع جنوبی گویم، بخشی از اراضی قلات و بخشی از اراضی دوکوهک که به سمت شهرک گویم سرازیر می‌شوند توسط این طرح به رودخانه خشک هدایت می‌شود. این طرح با برآورد ۹۰ میلیارد ریال در مرحله آگهی مناقصه قرار دارد.

او بیان کرد: در این منطقه اقداماتی که به منظور رفع خطر از نقاط آبگیر و حادثه خیز شامل: پاکسازی مسیل‌ها از درخت و درختچه، ایجاد بند سنگی، دیواره شیب شکن و حوضچه آرامش در طول مسیر آبراه ها، تقسیم آب جداول پر آب، لایروبی و حفر چاه‌های جذبی، لایروبی کانال‌های روبسته و روباز، جداول روبسته و روباز، حفر کانال و لوله گذاری اجرا شده است.

احمدزاده بیان کرد: ۴۵ متری گاز حدفاصل آبراه دوکوهک تا بلوار شهید مساوات که متاسفانه مسیر آبراه در سالیان گذشته توسط افرادی سودجو دیوار گذاری شده و در برخی نقاط تبدیل به باغ شده است، موضوع توسط دادستان محترم مرکز استان و سازمان آب منطقه‌ای جهت رفع تصرف در دست پیگیری قرار دارد.

او در ادامه افزود: ۴۵ متری گاز واقع در شهرک دوکوهک که بعنوان یکی از گذر‌های فرعی جهت تردد کامیون‌های حمل مصالح می‌باشد و در طول این محور دو کانال عرضی عبور میکند که با توجه به حجم سیلاب و گل و لای موجود در سیلاب موجب مسدود شدن محور می‌شود که نسبت به لایروبی کامل کلیه آبراه‌های ورودی به محور (آبراه دوکوهک و گلستان)، ایجاد حوضچه آرامش جهت رسوب گل و لای موجود در سیلاب در طول مسیر آبراه‌ها، ساخت دیواره‌های شیب شکن و رسوب گیر در طول مسیر آبراه گلستان (کشتی خجسته)، اجرای جدول طولی محور و اجرای کالورت عرضی در حال اجرا است.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز بیان کرد: مسیل قمشه و انجیره که در ادامه مسیل ۴۵ متری گاز و جنب پمپ بنزین شریفی و مسیر رودخانه خشک و نهراعظم از درخت و درختچه و ضایعات تخلیه شده پاکسازی و مسیل گچ علی بابا نیز احیا شد و تدابیر لازم جهت رفع خطر از مسیل شیمی گیاه در دستور کار قرار دارد.

او اضافه کرد: لکه گیری در سطح منطقه ۱۰ با رعایت تمامی اصول فنی و به متراژ ۱۳ هزار و ۶۵۲ متر مربع در سطح شهرک‌های بهشتی، گلستان، گلستان شمالی، گویم، دوکوهک صورت گرفت.
انتهای پیام/م

اجرای پاکسازی مسیل‌ها در محدوده شهرداری منطقه ۱۰ 

برچسب ها: شهرداری ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار