پخت روزانه ۳۵هزار پرس غذا در موکب‌های اتباع خارجی

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: پخت روزانه ۳۵ هزارپرس غذا برای وعده‌های ناهار و شام و ۱۵ هزار پرس صبحانه در موکب‌های اتباع خارجی برنامه‌ریزی شده است.

 به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،علیرضا گوروئی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: ۱۲ موکب توسط اتباع خارجی از استان و سراسر کشور درمرز شلمچه برپا شده است که به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند و تمامی زیرساخت ها و امکانات لازم در این موکب ها فراهم شده است.

او با اشاره به اینکه شلمچه تنها مرز تردد اتباع خارجی برای سفر به کشور عراق در مراسم پیاده روی اربعین امسال است افزود: اداره کل اتباع خوزستان در مرز شلمچه یک نمایندگی برای رسیدگی به موارد و مشکلاتی که اتباع با آن مواجه می شوند مستقر کرده است .

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه پارسال بیشترین اتباع خارجی از کشورهای افغانستان و پاکستان در پیاده روی اربعین شرکت کردند گفت: در مراسم اربعین پارسال ۱۳۵ هزار و ۹۴۵ زائر اتباع خارجی از مرز شلمچه  و پنج هزار و ۳۱۸ زائر اتباع خارجی از مرز چذابه به کشور عراق سفر کردند که از این تعداد ۴۰ هزار و ۵۹۰ نفر اتباع خارجی درون کشور بودند.

گوروئی با بیان اینکه در مراسم پیاده روی اربعین پارسال از ۸۰ کشور دنیا زائر شرکت کردند افزود: ۹۲ درصد اتباع خارجی از مرز شلمچه، ۳.۶ درصد از مرز چذابه و ۴.۴ درصد از مرز مهران در استان ایلام تردد کردند.

او با اشاره به مشکلاتی که برای تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین حسینی با آن مواجه هستند افزود: تاخیر در صدور مجوز از کشور عراق که با رایزنی ، این مشکل را برطرف کردیم زیرا سفر غیرقانونی برخی اتباع خارجی به عراق مشکلاتی را ایجاد می کند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: به همین منظور اتباع خارجی حتما مدارک موردنیاز را همراه داشته باشند و روند قانونی را برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین طی کنند.

انتهای پیام/ د

تهیه غذای گرم در مرزشلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.