بازسازی مجرای ادراری قدامی به دنبال تروما در چابهار

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: برای نخستین بار در بیمارستان امام علی (ع) این شهرستان بازسازی مجرای ادراری قدامی به دنبال تروما بر روی بیمار ۴۰ ساله انجام شد.

بازسازی مجرای ادراری قدامی به دنبال تروما در چابهاربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمود حسین‌بر  مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: برای نخستین بار در بیمارستان امام علی (ع) این شهرستان بازسازی مجرای ادراری قدامی به دنبال تروما بر روی بیمار ۴۰ ساله و بدون سابقه بیماری و جراحی قبلی ناشی از افتادن روی جسم سنگین از ارتفاع حدود هفت ماه پیش، توسط دکتر اسلامی انجام شد.

محمود حسین‌بر  اظهار داشت: بیمار در زمان مراجعه به اورژانس بیمارستان دارای هماتوم پرینه و خونریزی مجرا بود که با توجه به عدم امکان انجام یورتروگرافی دکتر اسلامی اقدام به سونداژ کرد، اما امکان عبور سوند امکانپذیر نبود.

او افزود: برای بیمار کاتتر سوپراپوبیک تعبیه شد و در گرافی ۶ ماه بعد با توجه به دیفکت در مجرای بولبر تصمیم به یورتروپلاستی گرفته می‌شود، اما احتمال می‌رفت بیمار دجار آسیب شود.

او ادامه داد: بنا براین تصمیم گرفته شد با استفاده از مخاط دهان بازسازی مجرای بیمار صورت پذیرد که خوشبختانه بعد از آزاد کردن مجرا و برداشتن قطعه فیبروتیک در مجرای بولبر و آزاد کردن و بازکردن کورپوس‌ها و قطع لیگامان تری انگل دو سرمجرا به صورت tension free روی فولی سیلیکونی ۲۲ f به هم رسید و بعد از اسپچوله کردن آناستوموز دو انتها با ۱۲ سوچور انجام گرفت و بیمار با حال عمومی خوب ترخیص شد.

انتهای پیام/ع

بازسازی مجرای ادراری در بیمارستان چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار