دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه خبرداد؛

پرداخت مرحله چهارم طلب مالباختگان گلیم و گبه

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: مرحله چهارم پرداخت به مالباختگان گلیم و گبه به زودی آغاز می‌شود.

مرحله چهارم طلب مالباختگان گلیم و گبه به‌زودی پرداخت خواهد شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  جلسه تفاهم‌نامه رأی کار، با سازمان جهادکشاورزی، سازمان زندان‌ها و سازمان بهزیستی و دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، ظهر امروز در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در این نشست با توجه به ایام اربعین و تردد زائران امام حسین (ع) از استان کرمانشاه، اظهار داشت: باید از همه ظرفیت‌ها برای امنیت و رفاه زائران استفاده کنیم.

محمدحسین صادقی با تاکید بر اعمال مجازات جایگزین حبس، متذکر شد: مجازات زندان را باید برای کسانی که آزادی آن‌ها مخل نظم جامعه باشد، استفاده شود و از مجازات‌های حبس به صورت محدود استفاده شود و خدمات عام‌المنفعه که پیشگیری را شامل می‌شود جایگزین آن کنیم.

او با اشاره به اینکه متوالی این امر بنیاد تعاون است، از ارفاق دیگری به زندانیان با جرائم خرد خبر داد، که در این طرح زندانی با انجام کار در مکانی معرفی می‌شوند و علاوه بر کار و آموختن حرفه، دستمزد هم دریافت می‌کنند و اگر لازم باشد از خدمات آن‌ها به صورت مهارت آموزی استفاده شود.

صادقی به مردم این اطمینان دارد زندانیان کار با جرائم خرد به امنیت جامعه ضرر نمی‌رسانند و گفت: زندانیان با جرائم سنگین و خشن شامل این طرح نمی‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرماناهش در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: مرحله چهارم پرداخت به مالباختگان گلیم و گبه به زودی آغاز می‌شود.

صادقی افزود: تا امروز ۸۰ میلیارد تومان به مالباختگان پرداخت شده و در مرحله چهارم ۴۰ میلیارد تومان به مالباختگان پرداخت می‌شود که از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر مالباخته باقی‌مانده ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از دور خارج می‌شود و طلب مابقی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه نیز در ادامه، بیان کرد: بخشی از کار‌های اداره زندان‌ها ایجاد اشتغال برای زندانیان استطی دو سال گذشته ۱۸ کارگاه داخل زندان کرمانشاه احداث شده است و بالغ بر ۵۰۰ نفر داخل زندان ایجاد اشتغال شده است ایجاد اشتغال برای زندانیان نیروی کار ارزانی است و حق بیمه جذب شدگان از طرف امور زندان‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بهزیستی یک دستگاه حمایتی است، اظهار داشت: لازم است به افرادی که به هر علت زندانی شده‌اند، امکاناتی داده شود تا درآمدزدایی داشته باشند.

فاطمه رضوان‌مدنی افزود: با معرفی این افراد به بهزیستی ما به عنوان مددجو به آنان برابر ضوابط خدمات‌رسانی خواهیم کرد.

رئیس جهاد کشاورزی نیز، اظهار داشت: در حوزه جهاد کشاورزی ضرورت دارد همه مشارکت کنند.

نوربخش حاتمی افزود: برای زندانیان کار در قالب یک شرکت شخصیتی قرارداد بسته شود، چه بسا بتوان خدمات بیشتری در جهاد کشاورزی به این افراد داده شود و در صورت امکان پس از گذراندن دوران حبس جذب در ستاد استان یا شهرستان بشوند.

 

انتهای  پیام/ز

 

 

بیش از  ۵۰۰ نفر داخل زندان ایجاد اشتغال شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.