طرح هادی در بیش از ۶۰ روستای سقز اجرا شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سقز گفت: طرح هادی در بیش از ۶۰ روستای هر چهار بخش تابعه این شهرستان به منظور فراهم سازی زمینه توسعه و عمران روستا‌ها اجرا شده است.

طرح هادی در بیش از ۶۰ روستای سقز اجرا شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، جمیل دستواره رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سقز گفت: ضروری است طرح هادی روستایی در راستای فراهم سازی توسعه، عمران، اصلاح و سازماندهی بافت موجود روستا‌ها از رویکرد‌های متفاوت و جامعی برخوردار باشد.

او با اشاره به اینکه زیرسازی و جدول گذاری معابر این آبادی‌ها توسط دهیاری و ۱۳ هزار مترمربع معابر توسط بنیاد مسکن آسفالت شده است، افزود: اگر دهیاری‌های سقز در صورت تامین اعتبار برای جدول گذاری و زیرسازی معابر روستایی اقدام کنند بنیاد مسکن هم آسفالت این معابر را انجام می‌دهند.

دستواره از اتمام آسفالت معابر روستای سرچشمه و شروع آسفالت معابر روستای سرا خبر داد و یادآور شد: از اول امسال معابر روستا‌های قباغلو، کمنتو، کاکه سیاب و لگزی آسفالت شده و معابر روستا‌های جنیان و طومار قامیش هم آسفالت خواهد شد.

او اضافه کرد: برای آسفالت معابر این هشت روستا؛ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط بنیاد مسکن از محل اعتبارات سال ۹۷ هزینه می‌شود و در صورت تامین اعتبار، انجام این امور در روستا‌های دیگر هم در برنامه قرار خواهد گرفت.

دستواره با بیان اینکه اجرای طرح هادی در روستا‌های سقز باعث پیشگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهر‌ها می‌شود، گفت: اگر در بیشتر روستا‌ها روند اجرای این طرح سرعت بگیرد زمینه مساعد زیرساخت را برای آبادی‌ها فراهم کرده و چرخه تولید بیشتر رونق می‌گیرد.

رئیس بنیاد مسکن سقز تاکید کرد: روستا‌های سقز نیاز جدی به اجرای طرح هادی در راستای رفاه بیشتر، توسعه و امکانات دارند لذا امیدواریم این طرح مهم که از خواسته‌ها و مطالبات اصلی روستاییان است، اجرا شود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/ز

طرح هادی در روستای سقز انجام شد

برچسب ها: مسکن ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.