در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کتاب گویای «از سرزمین نینوا» رونمایی می شود

کتاب گویای «از سرزمین نینوا» شنبه در معاونت صدای سازمان صدا و سیما با حضور هنرمندان این اثر و شاه آبادی، معاون صدای سازمان صدا و سیما رونمایی می شود.

کتاب گویای از سرزمین نینوا رونمایی می شود

محمد میرکیانی نویسنده کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کتاب گویای «از سرزمین نینوا» گفت: پایگاه کتاب گویای ایران صدا یک پایگاه اینترنتی وابسته به معاونت صدای سازمان صدا و سیماست.

وی افزود:این پایگاه کتاب گویای «از سرزمین نینوا » را بر اساس کتاب « چهل روز عاشقانه » دکتر محمدرضا سنگری منتشر کرده و قرار است این کتاب روز شنبه در معاونت صدای سازمان صدا و سیما با حضور هنرمندانی که این کتاب گویا را اجرا کردند و شاه آبادی ، معاونت صدای سازمان صدا و سیما رونمایی شود. 

میرکیانی با بیان اینکه کتاب «چهل روز عاشقانه» اثر محمدرضا سنگری تحلیلی از وقایع اربعین امام حسین ( ع ) است که به یک کتاب گویا تبدیل می شود، گفت:حدود 16 نفر از گویندگان دوبله و رادیو تلویزیون این کتاب را اجرا کردند. الیزا اورامی , مریم صفی خانی , فاطمه نیرومند, سارا عشقی نیا , ناصر نظامی , فخرالدین صدیق شریف , ابوالفضل شاه بهرامی , بیژن علی محمدی , سعید مقدم منش , میرطاهر مظلومی , امیرمحمد صمصامی , حسین خداداد بیگی , علی همت مومیوند , اكبر منانی , محمد میركیانی , سید علی میرطالبی پور , حسن كاخی و حسن فهیمی پور بازیگران این اثر هستند. 

این نویسنده با اشاره به ارتباط مستقیم کتاب گویای «از سرزمین نینوا » با مسئله اربعین اظهار کردک کسانی که در پیاده روی اربعین شرکت کردند می توانند به این کتاب  در مسیر گوش دهند.این کتاب در چهار فصل و هر فصل در ده قسمت تهیه شده است که  در مجموع در چهل قسمت آماده شده است.

وی افزود:طراح،مشاور و سردبیر رادیویی کتاب خودم بودم. امیرمحمد صمصامی  کارگردان،عذرا وکیلی تهیه کننده رادیویی، امیرحسین سلیمی صدابردار،سید علی میرطالبی پور تهیه کننده کتاب گویا، سارا عشقی نیا سردبیر سرویس هستند.

گفتنی است قصه وقایع و رویدادهای پس از شهادت «امام حسین (ع)» و یارانش تا روز «اربعین» بیان شداید و مصائب وارده بر اهل بیت (ع) است و طی این چهل روز، زبان حال هر یک از بازماندگان نهضت «عاشورا» در کتاب «چهل روز عاشقانه » بیان می شود.نثر روان و خواندنی نویسنده بر قدرت نفوذ قلم او افزوده و توانسته است به خوبی ابعاد حماسی و جنبه‌های عاطفی عاشورا و رویدادهای پس از آن را به رشته تحریر درآورد.

انتهای پیام/ 

رونمایی از کتاب گویای «از سرزمین نینوا»

برچسب ها: ادبیات ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار