برگزاری نشست هیئت اندیشه ورز صدا و سیمای مرکز قزوین

جلسه هیئت اندیشه ورز صدا و سیمای مرکز قزوین با موضوع تشریک مساعی پیرامون حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی استان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سعید انبارلویی مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین در نشست هیئت اندیشه ورز صداوسیمای مرکز قزوین که با موضوع "تشریک مساعی پیرامون حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی استان" برگزار شد گفت: مردم و مسئولان، دو محور اصلی حفظ محیط زیست و منابع طبیعی هستند و رسانه ملی تلاش می‌کند با مشارکت مردم و مسئولان و تهیه و پخش برنامه‌های متنوع رادیویی، تلویزیونی و فضای مجازی، مشکلات زیست محیطی را برطرف کند.

انبارلوئی افزود: برنامه‌های تولیدی رسانه ملی از جمله برنامه‌های چالشی و گفتگو محور، باید با همیاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی، مطالبات مردم در حوزه محیط زیست را برطرف کنند.

او، کودکان را اولویت اصلی برنامه سازی در رسانه ملی برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی دانست و گفت: اگر سراغ کودکان نرویم و فرهنگ درست زیستن را به آن‌ها آموزش ندهیم، مطمئناً جامعه درست نمی‌شود، چه بسا اینکه گاهی اوقات، همین کودکان بر روی رده‌های سنی بالاتر از خودشان، اثر گذار هستند.

انبارلویی با تأکید بر حفظ تعامل رسانه با مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: ارائه آمار‌ها و بحث‌های تخصصی در رسانه ملی، گره‌ای از مشکلات مردم بازنمی کند بلکه رسانه ملی با ارائه برنامه‌های متنوع و شیوه‌های درست زندگی کردن به مردم، می‌تواند نحوه برداشتن گام‌های مثبت در زمینه صیانت و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی را به مردم آموزش دهد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین با بیان اینکه برای حفظ محیط زیست باید حتماً به مدل‌های عملی و قانونی و همچنین ظرفیت‌های موجود آن در کشور بپردازیم، افزود: ملموس کردن مصادیق حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، پرداختن دقیق و شرح آن‌ها برای مردم و همچنین ترسیم راه‌های برون رفت از مسائل و مشکلات، از جمله مواردی است که رسانه ملی با تمام وجود به آن‌ها می‌پردازد.

انتهای پیام/ک

مردم و مسئولان؛ دو محور اصلی حفظ محیط زیست و منابع طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.