پرداخت ۹۲ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده از سیل

استاندار گلستان گفت: ۹۲ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده از سیل پرداخت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، و  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری،هادی حق شناس استاندار گلستان در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان گفت: از تعداد ۲۵ هزار پرونده در بخش کشاورزی ۱۵ هزار پرونده تعیین تکلیف شده و هر دو قسط خسارات خود را دریافت کرده اند و ۱۰ هزار پرونده باقی مانده نیز به محض تعیین تکلیف، قسط دوم خسارت خود را دریافت خواهند کرد.


هادی حق شناس با اشاره به این که تلاش همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها از بین بردن آثار سیل است افزود: در حوزه مسکن، مقاوم سازی واحد‌ها تقریبا تمام شده است و از تعداد هفت هزار و ۴۰۰ واحد احداثی نیز شش هزار و ۸۰۰ پرونده برای عقد قرارداد به بانک معرفی شدند.


حق شناس با اشاره به ۶۰۰ پرونده باقی مانده در بخش واحد‌های احداثی گفت: این تعداد به علت مشکلات اسنادی، زمین، وراثتی معرفی نشده اند که در تلاشیم مشکلات این تعداد نیز برطرف شود.


استاندار گلستان به ۲ نقطه باقی مانده از ۹۷ نقطه برش داده شده از راه‌های مواصلاتی استان در زمان سیل گفت: برای تکمیل این دو نقطه نیاز به اقدام وزارت نیرو برای اجرای کانال دارد تا تکمیل شود.


حق شناس با اشاره به هزینه بالای اجرای طرح‌های حوزه آب منطقه‌ای از جمله لایروبی و سدسازی، گفت: تکمیل و آبگیری مخزن سد نرماب و لایروبی سه رودخانه اصلی استان که آب را از بالادست به سمت دریا هدایت می‌کنند از اولویت‌های اصلی ما برای پیشگیری از خسارات سیل است.


انتهای پیام / فا
بازسازی مناطق سیل زده گلستان

برچسب ها: سیل ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.