بازداشت حدود یک میلیون مهاجر در مرز جنوبی آمریکا

نیرو‌های مرزی آمریکا در ۱۲ ماه گذشته نزدیک به یک میلیون مهاجر بدون مدرک را در مرز مکزیک بازداشت یا متوقف کردند.

بازداشت حدود یک میلیون مهاجر در مرز جنوبی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان­ به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام ارشد آمریکایی روز سه شنبه گفت نیرو‌های مرزی این کشور در ۱۲ ماه گذشته نزدیک به یک میلیون مهاجر بدون مدرک را در مرز مکزیک بازداشت یا متوقف کرده اند.

این اقدام در پی تلاش‌های جدی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای توقف مهاجرت غیرقانونی انجام می‌گیرد؛ تلاشی که نتایج آن در سه ماه اخیر خود را نشان داد. مارک مورگان، مدیر اجرایی حفاظت از مرز‌ها و گمرک آمریکا گفت: شمار مهاجرانی که در مرز بازداشت شده اند در ماه سپتامبر به ۵۲ هزار نفر کاهش یافت که آخرین ماه از سال مالی ۲۰۱۹ است؛ در حالی که در ماه مه شمار بازداشت شدگان ۱۴۴ هزار نفر بود.

بیشتر این مهاجران، ساکنان کشور‌های آمریکای مرکزی اند که به علت فقر و خشونت، همراه با خانواده یا به صورت گروهی، از مرز‌ها می‌گذرند به این امید که از طریق مکزیک به آمریکا وارد شوند و درخواست پناهندگی کنند. برای بیشتر آنها، این روند به معنی گذر از مراحل درخواست مهاجرت رسمی و انتظار برای شنیدن درخواستشان است، ولی معمولا در خاک آمریکا ناپدید می‌شوند به این امید که بتوانند اقامت بگیرند. دولت ترامپ تلاش کرده مهاجران کشور‌های هندوراس، گواتمالا و السالوادور را از طریق تحت فشار گذاشتن مکزیک متوقف کند.

مورگان در نشست خبری در کاخ سفید گفت: «به تلاش‌ها برای همکاری با شرکای خارجی خود، به خصوص مکزیک، السالوادور، گواتمالا و هندوراس ادامه می‌دهیم تا این بحران منطقه‌ای را حل کنیم.» مورگان افزود ۷۱ مایل از دیوار جدید ساخته شده و پیش بینی می‌شود در مجموع ۴۵۰ مایل تا پایان سال ۲۰۲۰ تکمیل شود.

دولت آمریکا دستور داده همه پناهجویان به مکزیک بازگردانده شوند. کاخ سفید علاوه بر محدود کردن درخواست پناهندگی، تلاش کرده دیواری به طول ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر در مرز بسازد و در این راستا بودجه وزارت دفاع را که برای برنامه‌های دیگر در نظر گرفته شده، برای ساخت این دیوار در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار