لوبکیفسکی: سیاست‌های آمریکا باعث ناامیدی مردم اوکراین شده است

معاون پیشین وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد سیاست کنونی آمریکا در قبال اوکراین سبب ایجاد یاس و ناامیدی در مردم این کشور شده است.

لوبکیفسکی: سیاست‌های آمریکا باعث ناامیدی مردم اوکراین شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌ان‌ان، دانیلو لوبکیفسکی، معاون پیشین وزارت خارجه اوکراین در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی اعلام کرد: «اقدامات اخیر ترامپ در رابطه با اوکراین سبب ایجاد یاس و ناامیدی در این کشور شده است. اوکراین سال‌ها شاهد حمایت هر دوجناح آمریکا از خود بود. جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دوران اوباما به شدت از اوکراین حمایت می‌کرد. ما همچنین شاهد حمایت افرادی، چون سناتور پیشین، جان مک کین و دیگر جمهوری‌خواهان هم بودیم.»

وی گفت: «قطعا اوکراین همچنان به حمایت‌های آمریکا نیاز دارد. اوکراین کشوری با ۴۰ میلیون جمعیت است. بر اساس نظرسنجی‌های اخیر اکثریت مردم اوکراین آماده مبارزه برای کشور خود هستند. اکثریت مردم اوکراین از عضویت این کشور در اتحادیه اروپا و ناتو حمایت می‌کنند. این موضوع اهمیت اوکراین را برای آمریکا و منافع آن دوچندان می‌کند.»

لوبکیفسکیادامه داد: «اما وضعیت کنونی در روابط بین اوکراین و آمریکا بسیار خطرناک است. اگر اوکراین به موضوعی در مسائل و اختلافات سیاسی داخلی آمریکا بدل شود این موضوعی خطرناک خواهد بود. اما معتقدم که درک متقابل بین دو کشور می‌تواند از این موضوع جلوگیری کند.»

معاون پیشین وزارت خارجه اوکراین گفت: «مردم اوکراین از حمایت‌های جوبایدن تشکر می‌کنند. جامعه مدنی اوکراین به شدت از وی حمایت می‌کند. ما همچنین از مبارزه با فساد در کشورمان دفاع می‌کنیم. اوکراین همچنان به همکاری نظامی با آمریکا توجه خاصی دارد.»

دانیلو لوبکیفسکی گفت: «ما نباید اجازه دهیم که اوکراین به دستاویزی برای بازی‌های سیاسی در آمریکا بدل شود. ما نباید اجازه دهیم که اختلافات سیاسی در آمریکا منافع اوکراین را به گروگان بگیرد. این تنها روسیه است که از وضعیت کنونی نفع می‌برد.»

او گفت: «باید اجازه دهیم که زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین کار خود را به درستی انجام دهد. به نظرم او می‌تواند بهترین کار را برای تامین منافع اوکراین انجام دهد. اوکراین انتظار دارد که منافع آن در امریکا به خاطر اختلافات سیاسی به گروگان گرفته نشود. آمریکا نباید اوکراین را به درون اختلافات سیاسی داخلی خود بکشد. آمریکا باید حمایت خود از اوکراین را تضمین کند.»

در پی افشای جزئیاتی از درخواست دونالد ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از ترامپ انتقاد کردند.

محتوای گفت‌وگوی ترامپ و ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است.

او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند.

در نتیجه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، هفته پیش آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را بر سر درخواست کمک از یک دولت خارجی اعلام کرد.

کاخ سفید مدعی شده توطئه چینی از سوی گروه‌های بانفوذ و چهره‌های تاثیرگذار با هدف برکنار کردن رئیس‌جمهور طراحی شده، اما نمایندگان حزب جمهوری‌خواه یا سکوت کرده اند و یا در دفاع از رفتار و عملکرد ترامپ با اکراه وارد شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار