دولت وفاق ملی لیبی گفت‌وگو با حفتر را رد کرد

رئیس شورای ریاست‌جمهوری دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد طرابلس با کسانی که مرتکب جنایت جنگی شده‌اند، گفت‌وگو نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، فائز السراج، رئیس شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی، بار دیگر هر نوع مذاکره با خلیفه حفتر، فرمانده گروه موسوم به ارتش ملی این کشور، را رد کرد.

او در سخنرانی خود به مناسبت روز پلیس در لیبی گفت: حملات اخیر نیرو‌های خلیفه حفتر به طرابلس باعث فعال شدن مجدد هسته‌های تروریستی شد و حل مسالمت‌آمیز بحران لیبی را به شکست کشاند.

رئیس شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی افزود: ما در مرحله سرنوشت‌سازی از تاریخ کشورمان قرار داریم که مستلزم همکاری، هماهنگی، اراده جدی و قاطعیت است تا با تلاش‌ها برای به عقب برگرداندن کشور مقابله کنیم. از فرصت این مراسم استفاده می‌کنم تا بر موضع پایدار خود در عقب راندن متجاوزان و بازگشت به مسیر حل سیاسی بر اساس طرح سازمان ملل، تاکید کنم. این طرح مطابق پیشنهاد ما درباره برگزاری کنفرانس ملی است که در آن درباره اصول قانون اساسی توافق شود تا پایه و اساس برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی باشد.

السراج افزود: ما گفت‌وگو با طرفداران حکومت تمامیت‌خواه و کسانی را که دستانشان به خون مردم لیبی آغشته شده است و مرتکب جنایت جنگی شده‌اند، رد می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار