استاندار کردستان:

نهادینه کردن امنیت پایدار یکی از ارکان اصلی توسعه است

استاندار کردستان وجود و نهادینه کردن امنیت در جامعه یکی از ارکان و زیرساخت‌های مهم در راستای تحقق توسعه پایدار در هر جامعه عنوان کرد.

نهادینه کردن امنیت پایدار یکی از ارکان اصلی توسعه استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در مراسم افتتاح ساختمان جدید صدور گذرنامه و نیز در دیدار با فرماندهی و جمعی از پرسنل نیروی انتظامی استان کردستان به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی در سنندج با بیان این مطلب، اظهار داشت: افتتاح این مرکز قطعا در جهت خدمت رسانی هر چه بیشتر نیروی تلاشگر انتظامی در راستای ارائه خدمات مناسب‌تر به مردم صورت می‌گیرد.

او افزود: در حقیقت یکی از وظایف خطیر و اصلی هر دولتی ایجاد امنیت است و در این راستا یکی از دو رکنی که خداوند متعال به مردم عطا کرده است موضوع‌های سلامت و امنیت پایدار است.

مرادنیا بیان کرد: در این رابطه بخش عمده‌ای از این امنیت با دستان مقتدر نیروی انتظامی در جامعه حاصل می‌شود.

استاندار کردستان عنوان کرد: امیدواریم در سطح استان و ملی این امنیت که هدیه و ارمغانی است برای مردم با تلاش صادقانه و همه جانبه و دستان پرتلاش و زحمت کش شما در نیروی انتظامی هرچه بیشتر محقق شود.

او گفت: خوشبختانه امروزه هرکجا که نشانی از نیروی انتظامی است قطعا احساس امنیت را هم با خود برای جامعه بهمراه دارد.

مرادنیا خطاب به پرسنل نیروی انتظامی مستقر در استان کردستان، گفت: باید قدر این مسئولیت سنگین که بر عهده شما می‌باشد را بدانید و اگر ما امنیت نداشته باشیم طبیعتا توسعه و سرمایه گذاری را نیز نخواهیم داشت بنابراین بدانید که نقش شما در توسعه استان هم نقش منحصر بفردی است.

استاندار گفت: در واقع اقتدار نیروی انتظامی توسعه سرمایه گذاری را به دنبال خود دارد و شما باید تلاش کنید تا با کسانی که بخواهند با اقدامات خود امنیت سرمایه گذاری را مختل کنند با قاطعیت برخورد کنید.

او یادآور شد: در این حوزه نباید تعارف داشته باشیم و با برخورد جدی و حمایت از سرمایه گذاران به آن‌ها احساس امنیت برای سرمایه گذاری بیشتر در استان را بدهید.

مرادنیا بیان کرد: باید زمینه را طوری مهیا کنیم که سرمایه گذار در هر نقطه از استان و کشور اراده کند به فعالیت اقتصادی بپردازد و احساس آرامش و آسایش داشته باشد.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود ابراز داشت: در خصوص مسائل اجتماعی از جمله مبارزه با مواد مخدر که از وظایف نیروی انتظامی است باید با جدیت برای سالم سازی جامعه تلاش خود را مضاعف کنیم.

مرادنیا افزود: در خصوص مبارزه با قاچاق کالا نباید زندگی مردم را به بهانه مبارزه با قاچاق کالا مختل کرد بلکه اگر مسافری کالای همراه خوراد برای تامین مایحتاج‌های ضروری و شخصی خریداری کرده ما نباید آن را به عنوان قاچاق در نظر بگیریم و با بروکراسی اداری زندگی مردم را دچار اختلال و وقفه کنیم.

او اظهار داشت: همه باید ایجاد فضای امنیت و آسایش برای مردم را در سرلوحه برنامه خود قرار دهیم.

استاندار کردستان افزود: برای مبارزه با قاچاق کالا باید منویات مقام معظم رهبری و نیز دستورات ریاست محترم جمهوری و دیگر ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی را که مبارزه با باند‌های قاچاق سازمان دهی شده که به دنبال اخلال در نظام اقتصادی و تولید کشور هستند را در راس وظایف خود قرار داده و با آن برخورد جدی داشته باشیم.

او تاکید کرد: در این راستا باید با مردم عادی که برای امرار معاش روزانه خانواده خود از این راه کسب درآمد می‌کنند مدارای بیشتری داشته باشیم.

او در پایان گفت: نیروی انتظامی به عنوان نیروی بازدارنده و قاطع که با همه عوامل هنجارشکن مقابله می‌کند همواره در جامعه از جایگاه رفیعی برخودار است.

انتهای پیام/ز

مبارزه با باند‌های قاچاق سازمان دهی شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.