پیش بینی برداشت ۱۵۰ تن انار از باغات شهرستان خلخال

مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت:پیش بینی می‌شود امسال ۱۵۰ تن انار از باغات شهرستان خلخال برداشت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهبود علیزاده، مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب بهار و تابستان امسال و همچنین افزایش سطح زیرکشت و توسعه باغ‌های انار پیش‌بینی می شود ۱۵۰ تن انار مرغوب از باغ‌های انار مناطق نیمه‌گرمسیری این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

او افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰ هکتار از اراضی باغی مناطق گرمسیری این شهرستان به کشت باغ انار اختصاص یافته که از این میزان ۱۷ هکتار باغ با درختان انار بارور و ۱۳ هکتار نیز غیربارور (نهال) است.

علیزاده با بیان اینکه پارسال ۷۰ تن انار در این شهرستان تولید شد، دلیل کاهش ۳۰ درصدی تولید این میوه را نسبت به سال ماقبل آن بارش برف و تاثیر سرما و یخبندان بر سردرختی باغ‌های انار در اوایل بهار سال گذشته ذکر کرد.

او اظهار داشت: بیشترین سهم انار تولیدی این شهرستان را ارقام شیرین ، ترش ، ملس و طارم تشکیل می‌دهد که در باغ‌های انار روستاهای نمهیل ، برندق ، چنارلیق ،جعفرآباد و زاویه جعفرآباد از توابع بخش خورش‌رستم این شهرستان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال  گفت: از بین روستاهای تولید کننده انار خلخال روستای نمهیل در بخش خورش‌رستم شمالی بیشترین سطح کشت و تولید این محصول کشاورزی و باغی پرفروش را به خود اختصاص داده است.

علیزاده افزود: درخت انار نسبت به سرما حساس بوده و در دمای کمتر از ۱۲ درجه سانتی گراد که بیش از ۲ روز استمرار یابد تاج درخت از بین رفته و در شرایط دمایی سرد حتی ریشه درخت نیز آسیب‌دیده و از بین می‌رود.

انتهای پیام/ع

افزایش ۲ برابری تولید انار در خلخال

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.