فرماندار دره شهر از سرگیری عملیات اجرایی سد سیکان در این شهرستان خبر داد.

آغازعملیات اجرایی سد سیکان در دره شهر

محمد نژاد فرماندار دره شهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، با اشاره به از سرگیری عملیات اجرایی سد سیکان در شهرستان دره‌شهر گفت: عملیات اجرایی این سد پس از چند ماه توقف دوباره از سر گرفته شد.
او ادامه داد: از فروردین ماه امسال به دلیل سیل اخیر به وجود آمده نتوانستیم این منابع مالی را به طور کامل جذب کنیم و همین امر موجب توقف در اجرای این پروژه شده بود.

فرماندار دره شهر مشکلات این طرح را نبود اعتبارات کافی برشمرد و اظهار کرد: عملیات اجرایی این سد که از آبان ماه سال ۸۹ آغاز شده تنها ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او از جذب اعتبارات برای تکمیل این پروژه خبر داد و بیان کرد: در سال جاری بیش از ۳۷ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده که ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.

محمدنژاد تامین آب آشامیدنی تبدیل اراضی دیم به آبی به منظور توسعه گردشگری و اشتغال زایی را از اهداف این طرح برشمرد و اظهار کرد: سد مخزنی سیکان علاوه بر تامین آب آشامیدنی ۳ شهرستان بدره، دره شهر و آبدانان و اراضی کشاورزی پایین دست نیز از شبکه‌های آبیاری آن بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/ ن

اجرایی شدن عملیات اجرایی سد سیکان در دره شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.