برگزاری تمرین آمادگی در برابر زلزله

مدیر بحران شهرداری تبریز از برگزاری تمرین بررسی و ارزیابی میزان آمادگی شهرداری در برابر خطر زلزله خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حسن نژاد مدیر بحران شهرداری تبریز در گفتگو با خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری این تمرین، ارزیابی میزان آمادگی مجموعه شهرداری تبریز در مقابله با حوادث و سوانح طبیعی است که به صورت گروهی و با مشارکت سایر سازمان‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تبریز برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه این تمرین در مناطق آسیب پذیر شهر برگزار خواهد شد، گفت: این تمرین در پارک ارم به صورت شبیه سازی با یک ناحیه شهری برگزار می‌شود.

مدیر بحران شهرداری تبریز در خصوص جزئیات این تمرین گفت: این تمرین در دو نوع میدانی و دورمیزی برگزار می‌شود و به صورت میدانی و در محل شبیه سازی شده مانیتورینگ شده و فرماندهان در اتاق شهردار به صورت دورمیزی عملیات مدیریت بحران و فرماندهی زلزله را انجام می‌دهند.

او افزود: برگزاری مانور‌های مختلف می‌تواند آمادگی و میزان کارایی تجهیزات و منابع انسانی در مواجهه با بلایای طبیعی را سنجش کند.

بر اساس داده‌های مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران، شهر تبریز، پرخطرترین شهر کشور از نظر لرزه خیزی است و متأسفانه، نصف جمعیت استان آذربایجان شرقی هم در شهر زلزله خیز تبریز ساکنند و روند مهاجرت‌ها و حاشیه نشینی‌ها هم، همچنان ادامه دارد.

با توجه به اینکه حدود ۴۰۰ هزار نفر از ساکنان تبریز در حاشیه گسل تبریز، ساکن هستند نگرانی‌ها افزایش می‌یابد.

 

انتهای پیام/ش

۴۰۰ هزار نفر از ساکنان تبریز در حاشیه گسل تبریز، ساکن هستند

برچسب ها: زلزله ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار