معاون دامپزشکی کشور؛

واکسن‌ها گران شده/۷۰ میلیارد تومان بدهکاریم

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۷۰ میلیارد تومان به مؤسسه سرم سازی رازی بدهکار هستیم.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، مؤمنی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در خراسان‌جنوبی گفت: تأمین امنیت غذایی از مزرعه تا سفره به صورت یک زنجیره کامل بر عهده دامپزشکی است.


او با اشاره به اینکه ۸۵۰ بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد، افزود: از این بیماری‌ها سه بیماری تب کریمه کنگو تب برفکی و آنفولانزای پرندگان در سال‌های قبل بحرانی شد و خساراتی را به کشور وارد کرد.


مؤمنی ادامه داد: معدوم شدن ۲۷ میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار و خسارت ۴۵۰ میلیارد تومانی، آسیب آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال‌های گذشته بود، ولی در حال حاضر مشکل جدی وجود ندارد.


او با اشاره به ضرورت حمایت مجلس از فعالیت‌های دامپزشکی در زمینه پیشگیری از انتقال بیماری‌ها از دام به انسان و در موضوع گرانی واکسن و داروی دام گفت: در حال حاضر ۷۰ میلیارد تومان باب واکسن به مؤسسه رازی بدهکار هستیم.


معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور افزود: قیمت واکسن‌هایی، چون واکس تب برفکی چندین برابر شده در حالی که بودجه ما افزایش خاصی نداشته است.


مؤمنی با تأکید بر اینکه علی‌رغم گرانی‌ها ۴۰ درصد خرید واکسن افزایش داشته است، یادآورشد: در سازمان دامپزشکی ۴۰ درصد پست‌ها خالی است که در این زمینه بسیار مهم نیز باید تدبیری بیندیشیم.


انتهای پیام/ب


پست‌های خالی در سازمان دامپزشکی

برچسب ها: دامپزشکی ، غذا و دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.