اختصاصی/

شرکت‌های حمل و نقلی بلیت به مقصد مهران نمی‌فروشند!

گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از پایانه‌های اتوبوسرانی به مسافران بلیت مهران عرضه نمی‌کنند.

داریوش باقرجوان مدیر کل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از روز گذشته میزان زائران در تمامی مرز‌ها به ویژه مرز مهران رشد چشمگیری داشته است، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد زائران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۸ برابری داشته است.

او با بیان اینکه مسافران و زائران به هیچ عنوان نگران کمبود ناوگان در بخش جاده‌ای نباشند، اظهار کرد: از تمامی شهر‌ها به ویژه شهر تهران سرویس‌های فوق العاده‌ای را برای جابه‌جایی زائران قرار می‌دهیم و متناسب با میزان تقاضا در تمامی شهر‌ها به سمت مهران، چزابه و شلمچه اتوبوس قرار می‌دهیم.

باقرجوان تأکید کرد:‌هم اکنون اتوبوس‌هایی که در چند روز گذشته به مرز مهران مراجعه کرده بودند در حال بازگشت هستند و به زودی چرخه حرکت از ۲ طرف به روال عادی بازمی‌گردد.

مدیر کل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: تمامی شرکت‌های حمل و نقلی باید صندلی‌ها و ظرفیت‌های خود را در اختیار زائران با نرخ‌های مصوب قرار دهند و هیچ شرکت حمل و نقلی حق گران فروشی و یا عرضه نکردن بلیت به مسافران را ندارد.

گفتنی است گزارش‌های میدانی ارائه شده نشان می‌دهد که در برخی از پایانه‌ها در استان تهران شرکت‌های حمل و نقلی به مسافران بلیت عرضه نمی‌کنند و همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای زائران به ویژه از تهران شده است.


بیشتر بخوانید: قیمت بلیت هواپیما سرسام آور است/ مشکل سوخت‌ رسانی به هواپیماهای ایرانی هنوز پابرجاست


همچنین مسئولان بخش راهداری اعلام کرده‌اند که ۸ هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران در این ایام در نظر گرفته‌اند که به دلیل استقبال چشمگیر زائران اتوبوس‌های فوق العاده‌ای را در تمامی شهر‌ها برای جابه‌جایی زائران قرار خواهند داد همچنین ۴ مرز خسروی، چزابه، شلمچه و مهران برای جابه‌جایی زائران آماده شده که آمار‌ها نشان می‌دهد مرز مهران در مقایسه با سایر مرز‌ها بسیار شلوغ‌تر است به طوری که در طی هفته گذشته ۴۵۰ هزار نفر از مرز مهران عبور کرده‌اند.

امیدواریم نظارت بازرسان بخش سازمان راهداری در این ایام به ویژه در پایانه‌های آزادی و ترمینال جنوب افزایش یابد تا زائران با مشکل کمبود بلیت در این ایام روبه‌رو نشوند.

انتهای پیام/

رشد ۸ برابری مسافران حمل و نقل در اربعین امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار