بهاء الدین ایلخاری رئیس هیات سواری کاری استان اردبیل شد

بهاء الدین ایلخاری برای چهار سال آینده به عنوان رئیس هیات سواری کاری استان اردبیل انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجمع انتخاباتی هیات ورزشی سوارکاری استان اردبیل با حضور رئیس و دبیر فدراسیون سوارکاری، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل و جمعی از مسئولان ورزشی استان برگزار و بها الدین ایلخاری با ۱۴ رای از ۱۴ رای ماخوذه برای چهار سال آینده به عنوان رئیس هیات سوارکاری انتخاب شد.

وجود بیش از ۱۳ هزار بیمه شده ورزشی در رشته سواری کاری در کشور

رئیس فدراسیون سوارکاری کشور در مجمع انتخاباتی هیات ورزشی سوارکاری استان اردبیل با اشاره به تعداد بیمه‌شدگان این ورزش در کشور و استان اردبیل افزود: در حال حاضر در سطح کشور ۱۳ هزار و ۷۰۰ بیمه شده ورزشی در این رشته داریم.

مسعود خلیلی گفت: ورزش سوارکاری یک رشته خاص است که نیاز بیشتری به جذب سرمایه‌گذار و بخش خصوصی برای توسعه دارد.

او بیان کرد: در طی سال‌های گذشته استان اردبیل جشنواره‌های خوبی را برگزار کرده و با توجه به اینکه فدراسیون سوارکاری یکی از فدراسیون‌هایی است که چندین رشته را داراست باید استان‌ها برای توسعه همه رشته‌ها تلاش کنند.

رئیس فدراسیون سوارکاری کشور بیان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی، استان اردبیل می‌تواند میزبان مسابقات استقامت در رشته سوارکاری باشد.

او تصریح کرد:رشته سوارکاری به عنوان ورزشی مذهبی و ملی شناخته می‌شود و از این‌رو جذب جوانان به این رشته ورزشی و توسعه زیرساخت‌ها ضروری است.

فعالیت ۶ باشگاه سوارکاری مجوزدار در اردبیل

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این مجمع انتخاباتی اظهار کرد: در حال حاضر ۶ باشگاه سوارکاری مجوزدار در استان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۵ باشگاه در شهرستان اردبیل و یک باشگاه در شهرستان مشگین شهر قرار دارد.

بهرام آقاخانی افزود: یکی از اصلی‌ترین وظایف هیات، مجوزدار کردن باشگاه‌های سوارکاری است که باید همچنین برای احداث باشگاه‌ها در تمامی شهرستان‌ها برنامه‌ریزی مناسب انجام شود.

او از عملکرد ورزش سوارکاری ابراز رضایت کرد و گفت: رتبه هیات سوارکاری استان اردبیل در طی این چهارسال ارتقا یافته به‌طوری که از رتبه ۲۳ به رتبه ۱۳ رسیده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه در سطح استان ۹۰ ورزشکار بیمه شده دراین رشته داریم بیان کرد: ساختار هیات باید مشخص شود و باید هیات در کنار انجام کار‌های خود برای همگانی کردن این رشته تلاش کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.