مدیر جهاد کشاورزی دامغان خبر داد؛

کشت کلزا در ۸۰ هکتار از اراضی دامغان

سید محسن طباطباییان گفت: با هدف خودکفایی در تولید دانه های روغنی امسال ۸۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت کلزا می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید محسن طباطباییان مدیر جهاد کشاورزی دامغان در حاشیه بازدید از مزارع کشاورزی دامغان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه امسال ۸۰ هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت کلزا می‌رود،گفت: این اقدام در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر خودکفایی دانه‌های روغنی نیز پیگیری می‌شود.

او با اشاره به اینکه امسال سطح زیر کشت اراضی کلزا به نسبت سال قبل افزایش داشته است، افزود: فرات، کلاته رودبار و امیرآباد ازجمله مناطقی هستند که به کشت کلزا اختصاص داده‌شده است تا بتوان با این اقدام گام مؤثر در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی برداشت.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان بابیان اینکه کاشت گیاه کلزا در شرایط فعلی مقرون‌به‌صرفه است، ابراز داشت: این محصول ارزشمند علاوه بر ارزش غذایی در اصلاح خاک‌های کشاورزی نیز مؤثر بوده و قابلیت کنترل علف‌های هرز را دارد و همچنین این گیاه باریشه‌های عمیق خود قسمت‌های زیرین خاک را نیز اصلاح می‌کند.

طباطباییان بابیان اینکه مبلغ ۵۰ میلیون ریال در هر هکتار تسهیلات به بهره‌برداران این بخش پرداخت می‌شود، تصریح کرد: مساعدت در اجرای آبیاری میکرو و همچنین نظارت‌های فنی موردنیاز برخی از این حمایت‌ها است.

او اظهار داشت: تلاش میکنیم تا با کشت محصول کلزا گام کوچکی در راستای تأمین روغن کشور برداشته و با ترویج آن در سال‌های آینده شاهد رونق هرچه بیشتر آن باشیم.

انتهای پیام / م

ترویج کاشت کلزا گامی موثر در تأمین روغن کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.