رییس سازمان دامپزشکی کشور:

واردات ۱۴۰ هزار تن گوشت به کشور

رییس سازمان دامپزشکی کشور در قزوین گفت: ۱۴۰ هزار تن گوشت با هدف تامین نیاز داخل به کشور وارد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علیرضا رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی کشور در جمع خبرنگاران گفت: سالانه ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تن گوشت در داخل کشور تولید می‌شود، اما برای تامین نیاز داخل به واردات گوشت نیاز است که ۱۴۰ هزار تن گوشت با هدف تامین نیاز داخل به کشور وارد می‌شود.

رفیعی پور افزود: خوشبختانه کشور با تولید سالانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن مرغ در کشور خودکفا است و مازاد این کالا هم اکنون به افغانستان، عراق و قطر صادر می‌شود.

او اضافه کرد: برای صادرات مرغ ایران به اروپا باید طرح ارتقای کیفیت گوشت مرغ در کشتارگاه‌های با رتبه بندی مثبت آ اجرایی شود که هم اکنون این موضوع در ۳۸ کشتارگاه کشور اتفاق می‌افتد.

رفیعی پور به تولید واکسن دامی و طیور اشاره کرد و گفت: ۹۷ درصد واکسن‌های دامی کشور در داخل تولید می‌شود، اما در حوزه واکسن‌های طیور با وجود اینکه هشت میلیارد دز استفاده می‌کنیم، هنوز به خودکفایی نرسیده‌ایم.

او گفت: تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور در دستور کار قرار دارد تا مانند سال ۹۵ و ۹۶ شاهد معدوم شدن ۲۵ میلیون قطعه مرغ نباشیم.

رفیعی پورگفت: از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها برای حضور در تولید واکسن طیور حمایت می‌کنیم تا نیاز کشور تامین شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین گفت: در گذشته برای مقابله با قاچاق دام، فقط به رصد حمل بار کفایت می‌شد، اما اکنون مقابله با آن در حوزه خرید و فروش و حتی کشتار دام نیز گسترش یافته و به کاهش قاچاق در این حوزه منجر شده است.

انتهای پیام/ک

۱۴۰ هزار تن گوشت با هدف تامین نیاز داخل به کشور وارد می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.