اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغال پایدار روستایی در اردبیل

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل گفت: تاکنون دو هزار و ۴۱۸ طرح در حوزه اشتغال پایدار روستایی استان اردبیل اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، میرعلی رحیمی‌زاد، مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل بعدازظهر امروز در همایش روز ملی روستا در اردبیل گفت: توجه به موضوع اشتغال از جمله مطالبات اصلی روستا‌ها بوده و در این راستا تاکنون دو هزار و ۴۱۸ طرح در حوزه اشتغال پایدار روستایی استان اردبیل اجرا شده است.

او بیان کرد: به منظور اجرای مناسب طرح‌های روستایی متناسب با جمعیت شهرستان‌ها نیازمند افزایش توجه دهیاران به مشکلات موجود و تلاش برای رفع آن هستیم و باید ظرفیت و قابلیت روستا‌های مختلف را شناخته و بر اساس آن نسبت به جذب سرمایه گذاران اقدام کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل گفت: میزان اشتغال پایدار در روستا‌های اردبیل در بخش کشاورزی حائز اهمیت است و در این زمینه توسعه اقتصادی و کارآفرینی در روستا‌ها را بتوانیم به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

رحیمی‌زاد تصریح کرد: اعطای تسهیلات و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در روستاها، مناطق محروم و مرزنشین باعث توسعه و رونق اقتصادی منطقه می‌شود، برای همین پرداخت تسهیلات اشتغال در مناطق محروم و روستایی در اولویت قرار دارد.

او اظهار کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی برابر در مناطق محروم و مرزنشین از جمله مهم‌ترین مزیت‌های اجرای این طرح است و یکی از راهکار‌های مهم کاهش فقر و محرومیت زدایی ایجاد بستر‌های مناسب اشتغال برای اقشار آسیب‌پذیر است تا آن‌ها با تکیه بر توانایی‌های خود به استقلال اقتصادی دست یابند.

انتهای پیام/ح

پرداخت تسهیلات اشتغال در مناطق محروم و روستایی در اولویت قرار دارد

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.