ثبت نام ۴۶ هزار گیلانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی

دبیر ستاد اربعین گیلان گفت: تاکنون ۴۶ هزار گیلانی در سامانه سماح ثبت نام کردند.

ثبت نام ۴۶ هزار گیلانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نادر عبدالله پور دبیر ستاد اربعین گیلان امروز با بیان اینکه، پارسال ۲۲ هزار زائر گیلانی در مراسم اربعین حسینی حضور داشتند، گفت: امسال تاکنون ۴۶ هزار گیلانی در سامانه سماح ثبت نام کردند که پیش بینی می‌شود به ۵۰ هزار نفر برسد.

او ورود زائران کشور‌های همسایه از مرز زمینی آستارا را چشمگیر توصیف کرد و افزود: پارسال ۱۲ هزار زائر خارجی از مرز زمینی آستارا وارد گیلان شدند که پیش بینی می‌شود این تعداد امسال به ۱۵ هزار نفر برسد.

غلامرضا عباسپور مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین گیلان هم گفت: موکب‌های گیلانی پذیرایی از زوار حسینی را از دیروز در مهران، نجف و کربلا آغاز کردند.

او افزود: امسال گیلان ۱۸ موکب در مسیر پیاده روی زائران حسینی برپا شده است که بیش از هزار نفر خادمی این زائران را در موکب‌های گیلانی بر عهده دارند.

مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین گیلان گفت: برای استقبال و پذیرایی از زائران کشور‌های همسایه که از مرز زمینی آستارا وارد گیلان می‌شوند، موکب‌های در پایانه مرزی و بقعه امامزادگان آستارا، بقعه متبرکه بابا اسماعیل تالش، امام زاده هاشم رشت، رودبار و لوشان بر پاشده است.

غلامرضا عباسپور در ادامه تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با فرمانداران شهرستان‌های گیلان انجام شده است تا از زائران خارجی اربعین پذیرایی شود.

 

 

انتهای پیام / ق 

 

۴۶ هزار گیلانی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند

برچسب ها: کربلا ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.