پرداخت ماهانه ۱۹ میلیارد تومان مستمری به مددجویان کرمانشاه

به گفته مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه تا پایان سال هفت هزار شغل برای مددجویان استان ایجاد می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محسن رخصی در دیدار رئیس کمیته امداد کشور با آیت الله علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از رشد قابل توجه پرداخت زکات در استان خبرداد و اظهار کرد: سال گذشته میزان کل زکاتی که در استان پرداخت شد ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود، درحالیکه تنها در نیمه نخست امسال زکات پرداخت شده در استان به ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

او تاکید کرد: افزایش قابل توجه پرداخت زکات در استان علیرغم وجود مشکلات اقتصادی موجود در کشور نشان از تاثیرگذاری فرهنگ سازی‌های انجام گرفته در این حوزه است.

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه در ادامه بااشاره به وجود ۷۸ هزار خانوار با جمعیت ۱۸۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد در استان کرمانشاه گفت: باتوجه به بالا بودن نرخ بیکاری در استان، یکی از اولویت‌هایی را که مورد توجه جدی قرار داده‌ایم، بحث اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش است.

او اضافه کرد: باتلاش‌های انجام گرفته در سال گذشته بیش از پنج هزار و ۳۰ طرح اشتغالزایی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان برای افراد تحت پوشش کمیته امداد در استان اجرا شد.

رخصی بیان کرد: بامساعدت‌های کمیته امداد کشور رقم تخصیص یافته برای اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در استان کرمانشاه برای سالجاری به دو برابر یعنی ۲۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

او تاکید کرد: با این اعتبار پیش بینی می‌کنیم امسال هفت هزار شغل برای مددجویان خود در استان ایجاد کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه همچنین از پرداخت ماهانه ۱۹ میلیارد تومان مستمری به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان خبرداد و گفت: علاوه براین ۱۳ هزار و ۳۷۰ دانش آموز تحت پوشش داریم که ابتدای مهر امسال دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی به حساب آن‌ها واریز شد.

او تعداد دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد استان را هم ۱۸۰۰ دانشجو اعلام کرد و افزود: با حمایت‌هایی که از این دانشجویان داشتیم، بسیاری از آن‌ها امروز در برخی از نهاد‌ها مشغول به فعالیت شده‌اند و جایگاه خوبی دارند.

انتهای  پیام/ز

 

سفر رییس کمیته امداد به استان کرمانشاه 

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار