آغاز جشنواره رسانه‌ای ابوذر در سیستان و بلوچستان

پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با هدف تقویت روحیه خودباوری اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان و همچنین امید آفرینی در جامعه از امروز در این استان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سردار محمد ناظری جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در مراسم آغاز جشنوار رسانه‌ای ابوذر در سیستان و بلوچستان گفت: نقش رسانه و تاثیرگذاری آن در یک جامعه امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست.

سردار محمد ناظری بیان کرد: ایراد خطبه حضرت زینب (س) در مجلس شام یک کار رسانه‌ای بزرگ در آن زمان بود که به درستی در شناخت جبهه حق در مقابل باطل تاثیر گذار بود.

وی ادامه داد: رسانه‌ها هر روز با گشودن مطلب و عنوانی جدید نقش مهمی در شناخت مسایل و رفع مشکلات یک جامعه دارند.

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در دنیای امروز غیرقابل انکار است تصریح کرد: رسانه تاثیر فراوانی در فرهنگ یک جامعه دارد که این امر بسیار مهم است.

وی به لایه‌های چندگانه فرهنگ و شناخت آن در یک جامعه اشاره کرد و افزود: باور، ارزش‌ها و هنجار ها، اسطوره ها، آیین آداب و رسوم، فناوری، نوآوری و مهارت از جمله این لایه‌های پنهان در فرهنگ یک جامعه است که باید شناخته شود.

سردار ناظری به نقش خبرنگار و رسالت آن اشاره کرد و افزود: از جمله وظایف یک خبرنگار یادگیری، آموزش، اندیشه پروری، آگاهی جامعه، هدایت و انتخاب صحیح است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بسیج رسانه را مرکزی مهم دانست و اظهار داشت: انتظار است یک جبهه رسانه انقلابی توسط فعالان این عرصه در سیستان و بلوچستان شکل بگیرد تا دغدغه‌های فرهنگی یک جامعه شناخته و برطرف شود.

رئیس بسیج رسانه سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این مراسم گفت: پنجمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» سیستان و بلوچستان در بخش‌های عکس، یادداشت و مقاله، خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر و موشن‌گرافی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

آغاز جشنواره رسانه‌ای ابوذر در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار