برداشت محصول پنبه در ۶۳۰ هکتار از مزارع خداآفرین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خداآفرین گفت: برداشت محصول پنبه در ۶۳۰ هکتار از مزارع این منطقه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، نظمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خداآفرین عملکرد برداشت پنبه در مزارع خداآفرین را ۵ تن در هر هکتار برآورد و اضافه کرد: پیش بینی می‌شود از این میزان مزارع بیش از سه هزار و ۱۵۰ تن وش برداشت شود.

او با بیان اینکه ارقام پنبه کشت شده در این منطقه داخلی ورامین، خورشیدی و رقم خارجی ملی ترکیه است، اظهار داشت: برداشت محصول پنبه در خداآفرین به صورت سنتی و دستی انجام می‌شود.

نظمی قیمت خرید تضمینی پنبه توسط دولت را ۳۶ هزار ریال اعلام کرد و در عین حال گفت: پیش بینی می‌شود کشاورزان در بازار آزاد محصولات خود را به بیش از ۷۰ هزار ریال به فروش برسانند.

شهرستان خداآافرین یکی از مناطق مهم و قطب تولید پنبه در ایران و آذربایجان شرقی به شمار می‌رود که حدود ۱۰ درصد این محصول را در کشور تولید می‌کند، اما به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و مهاجرت تعداد زیادی از روستائیان منطقه، سطح مزارع زیرکشت این محصول به نصف کاهش یافته است.

محصول پنبه خداآفرین به دلیل شرایط آب و هوایی منطقه به لحاظ نازکی و لطافت مرغوب‌ترین نوع در ایران است که متاسفانه مزارع زیرکشت این محصول در حدود ۵ سال قبل از یکهزار و ۲۰۰ هکتار به نصف کاهش یافته است.

 

انتهای پیام/ش

برداشت محصول پنبه در ۶۳۰ هکتار از مزارع این منطقه آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.