مدیرکل نظارت بر خدمات مسافری راه آهن:

ظرفیت‌های جدید بلیت قطار اربعین از ۲۲ مهر اضافه می‌شود

کاظمی منش گفت: از ۱۵ تا ۲۳ مهرماه، بلیت اکثر مسیر‌ها تکمیل شده و از ۲۲ مهر به بعد، ظرفیت‌های جدید اضافه می‌شود.

ظرفیت‌های جدید بلیت قطار اربعین از ۲۲ مهر اضافه می‌شودبه گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی کاظمی‌منش، مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن درباره ظرفیت صندلی‌های قطار‌ها برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی گفت: شرکت راه آهن ۸۷۶ قطار با ظرفیتی حدود ۴۴۵ هزار صندلی برای ایام اربعین امسال پیش بینی کرده است، خدمات رسانی به زائران از پانزدهم مهرماه آغاز و تا سی‌ام مهر ماه ادامه دارد.

او با بیان اینکه امسال قطار‌های برنامه‌ای و فوق‌العاده سال قبل را در برنامه خود داریم، گفت: چند قطار جدید برای جابه‌جایی زائران از جمله قطار اصفهان به کرمانشاه، زاهدان به خرمشهر و قطار‌های فوق العاده تهران به همدان و بلعکس همدان به مشهد، کرمانشاه به مشهد و همچنین اندیمشک- تهران پیش بینی شده است.


بیشتر بخوانید: عبور زائران از مرز‌های خوزستان به تناسب تامین امکانات در بخش عراقی مرز چذابه/افزایش کرایه خودروهای سواری به دلیل نبود اتوبوس


کاظمی منش درباره زمان فروش بلیت قطار‌ها گفت: از ۱۵ تا ۲۳ مهرماه، بلیت اکثر مسیر‌ها به غیر از مسیر تهران به کرمانشاه تکمیل شده و قرار است از ۲۲ مهرماه به بعد، ظرفیت‌های جدید اضافه شود.

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن تأکید کرد: سهمیه‌های جا‌به‌جایی یا ابطال بلیت دیگر زائران، روزانه به متقاضیان دیگر داده خواهد شد، همچنین مقرر است قطار‌های دیگری  را برای برگشت زائران پیش بینی کنیم؛ افزون بر این ۵۵ رام قطار مسافربری در طول روز برای تردد زائران و رساندن آنها به مرزهای‌چهارگانه کشور در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: یک دستگاه ریل‌باس در ایستگاه خرمشهر تا مرز ریلی شلمچه با ظرفیت ۳۳۰ نفر آماده خدمت‌رسانی به زائران است، زائران می‌توانند با مراجعه به ایستگاه خرمشهر سوار این قطار شده و تا مرز ریلی شلمچه به صورت رایگان تردد کنند؛ همچنین در مرز ریلی شلمچه گیت‌های کنترل گذرنامه برای ورود زائران به خاک عراق وجود دارد.

کاظمی منش در پایان گفت: مسافرانی که از مشهد یا تهران به اهواز می‌روند، می‌توانند از قطار‌های ریل‌باس در نظر گرفته شده در اهواز استفاده کنند و به مرز شلمچه منتقل شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار